|
|
|
|---|---|
|
Hej, är lite sugen på en Alpina B5 e6x, men försäkringspremierna är riktigt höga tyvärr, strax under 30k på min far (som har fulla rabatter, med flera bilar, hus, släp osv försäkrat) och på mig strax under 80k per år (20år, född 93 boende i stockholmsförort) Hur fungerar det egentligen med entusiastförsäkring? Kan alla få det? Är det samma pris för en gubbe född 69 och en grabb född 93? Krav på andra bruksbilar? Äger ju själv 4 bilar nu + päronens kärror, och Audi A8'an är den jag brukar mest, så resten blir sparsamt använda. Så skulle nog klara mig på 500 mil på Alpinan om det behövs. Så om det är krav på bruksbil så klarar vi i alla fall det. Alla bilar är dock på fars namn. Är kravet bruksbil i hushållet (Dvs jag kan stå på Alpinan, då vi har flertalet andra bilar i hushållet) Eller måste den stå på min far? Är det ens krav på bruksbil? Lyckas alla fixa entusiastförsäkring på sina Alpinor? Tack på förhand | |
|
Länk ------- //Lövet |
|
|
Hej Alleexs! Kul att du är nyfiken på en sån trevlig skapelse som Alpina B5 E6X. Du kan i länken till tråden som Andreas så vänligt postat följa ett försök till förklaring vad som ligger till grund för att kunna erhålla en entusiastbilsförsäkring. Inte helt enkelt att beskriva med bara en massa datorer emellan det viktigaste, mötet emellan människor ansikte mot ansikte som tyvärr inträffar mer sällan än vad man besöker Autopower:) Jag skulle rekommendera dig att registrera åtmindstone en av nämnda bilar på digsjälv för det kommer ställas krav på dig att ha en bruksbil som du kör till vardags. Du är varmt välkommen ner till BMW CS Brostugeträff imorgon, måndag den 22/7 kl 18-19.30, Länk för att äta något gott och ta en glass samt bli välkomnad in i vår s.k. klubbgemenskap för att lära känna det vi försöker beskriva men som är så svårt med bara ord.... Oavsett om man år 18 år, har nytaget körkort och bär bakåtvänd keps samt kör en rostig E28 528i - 1986 eller är närmare döden, en s.k. sistagångsväljare och har en 1952 års BMW 502 som man köpte som ny är man välkommen som medlem. Du känner igen Stockholmssektionens personal på deras orangea jackor eller t-shirts, det är bara att komma fram och fråga efter mig så löser sig det mesta efter det. Mvh Asken Klubbmästare Stockholmssektionen BMW Club Schweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.