|
|
|
|---|---|
|
Hej! Övervägde starkt att skaffa Power Kit till min E91 320 dA från 2010 (med 184 hk) nu när det var kampanj, men intresset kom av sig eftersom det var otydligheter kring både kampanjpriset och omregistreringen. Vad jag förstått så klarnade väl behovet av omregistrering upp efterhand och BMW Sverige tog väl också fram adekvata papper att visa upp för bilprovningen. Hursomhelst så var det väl betydligt fler forummedlemmar som sade sig ha beställt kittet än som har rapporterat på forumet vad de fick ut av det? Vore alltså mycket tacksam om man kunde få en (subjektiv) beskrivning av om bilen upplevs piggare med kittet, framförallt för bil med automatlåda! Märker man någon skillnad vid vardagskörning? Skillnader i gasrespons och/eller växlingar? | |
|
Mig veterligt, utan att vara expert var väl att det först marknadsförda priset i kampanjen avsåg manuellt växlade bilar? Men det framgick väl senare i tråden. Efter att ha läst Alexanders reportage om M Performancegrejorna så är det nästa så man blir sugen på att byta ut 850:an mot en modernare dieselsläde och proppa på den med trevliga prylar men cylindervolym är nog mig svaghet när det kommer till krita ändå:) Mvh Asken |
|
|
Japp, just detta var ett ytterligare problem i kampanjen som ställde till problem. Kampanjpriset med automatlåda var satt 18-19.000:- trots att man på de nyare lådorna (till 184 hk-motorn) inte var tvungen att byta momentomvandlaren i lådan. Den faktiska kostnaden och arbetstiden för BMW skilde sig alltså radikalt åt mellan bilar med 177 hk och 184 hk utan att detta på något tydligt sätt avspeglades i kampanjpriset. Detta i kombination med osäkerhet hos handlarna kring vad installation av kittet egentligen skulle innebära i faktiskt "mekande" medförde svårigheter att ge ett tydligt pris till undertecknad och andra. Jag misstänker att det finns en hel del handlare i landet som är lite sura på BMW Sverige över hela grejen i detta avseende (men rätta mig gärna om jag har fel)... |
|
|
Jag har hört, endast ryktesvägen, att gensvaret på kampanjen vart enormt och långt över förväntan och det tog alla inblandade på sängen milt sagt. Sånt som händer men angenäma problem dock. Detta i kombination med att det fanns en mängd olika versioner av motorer och lådor samt att BMW Tyskland har infört ett nytt IT-system på sitt centrallager samtidigt vilket gjort det lite komplicerat emellanåt att få delar levererade om jag förstod tråden rätt. Inte helt enkelt när plötsligt alla som är sugna på med effekt i sina dieslar och under många år enbart fått vända sig till diverse no-name firmor med olika resultat helt plötsligt får en hel godispåse i form av BMW M Performance i äkta originalsmak att smaska på men det skapar nog ett beroende man inte vill vara utan kan jag säga efter att ha fått förmånen att provköra en 330dA M-Performance med 286hk en kort sväng:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.