|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja göra rent ratten på min bil men vet ej med vad och hur,,Lite tips kanske? såhär ser ratten ut Länk en original csl ratt som man har tagit bort paddlarna så baksidan är omklädd med skinn på nytt. | |
|
Plocka bort ratten och strippa ur all elektronik, tvätta sedan med tvål och rikligt med vatten. Gjorde detta på min performance-ratt efter 2,5 år och den blev som ny! |
|
| joxgbg tack för tipset.. | |
|
Hittade detta klipp; samma ratt som du har? Länk Kanske inte lika effektivt men du slipper montera av en ratt. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Här en ändamålsenlig borste från Biltema som funkar ypperligt: Länk I kombination med rätt medel enl. videon ovan blir resultatet mycket bra utan demontering av ratt. I svårare fall måste en korthårig stålborste/hård mässingsborste fram innan man applicerar ett rengöringsmedel. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
Tack för länken jag ska testa den ratten är inte så smutsig tanken var att göra den lite finare bara,Ska nog testa den i samband med avställning mvh |
|
|
Lite OT kanske men kapar lite. Jag såg någon som gjort rent sömmarna på sin M-ratt så man fick tillbaka lite färg. Hittar dock inte diskussionen. Finns ett Youtube-klipp där man använder tandborste, vilket verkar rimligt. Dock nåt okänt medel, så mest där jag söker tips vilket som passar bäst. Mvh |
|
|
Impnaz Kan det vara denna tråd? Länk på sidan 17 behandlas bl.a ratt-tvättning :) |
|
| PWtec: Vilken koll. Den tråden var det. Tack! | |
|
Impnaz Man är ju fortfarande lite insnöad på E39 M5 du vet...:) Tycker tråden är kul med Lasse-SL500 i spetsen. |
|
|
PWtec: Ja man är ju det :) Och ja, det är en kul tråd. Var ju helt säker på att jag läst det där nyligen, men behövde påminnas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.