|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Hehe, ja, det blev lite enklare att kränga på däcken då :-) | |
|
Hej Nockenwelle Jag är intresserad av just Michelin PSS men noterar att originaldimensionen bak, 255/40-18, inte verkar finnas i Europa (men däremot i USA). Därför funderar jag på att som du istället ha 245/40-18 bak, men rullomkretsen blir ju då något mindre medan vi behåller original rullomkrets fram. Har du någon uppfattning huruvida något av detta kan vara ett problem (för t ex DSC eller något annat)? Förresten, hur bred är din bakfälg? Min är 8,5" bred. Antar att 245 borde passa bra. |
|
| Jag har inte märkt några negativa effekter. Min fälg är bara 8" bred och det passar bra. Det verkar som om Michelindäcken är aningen smala för sin angivna bredd. Det borde inte vara några problem med 8,5" | |
|
Snart haft bilen i tre månader, ca 500 mil. Ris: Tycker hela paketet med blåtand/usb för iPhone funkar dåligt. Via blåtand går det att byta låt i spotify mha bilens knappar men inte via usb. Å andra sidan visas skivomslag via usb men inte via blåtand. Alldeles för mycket lotto om det ska funka eller ej. Fult radiogränssnitt(har börjat stänga av skärmen, ser snyggt ut!) Bakluckan öppnas helt via nyckel 4 gånger av tio, övriga gånger hoppar den upp en bit bara och "vilar" på låset. Mycket fult att det utökade klustret inte är helt svart, det blir en synlig rektangel nattetid. Ros: H/K. Varje gång jag sätter mig i bilen så tackar jag mig själv för detta val. Mycket bra! M-paketet, inredningen är så fin. Gillar allt, speciellt ratten, svarta taket och bakdäcken :) Bilen känns lyxig och håller mycket hög kvalitet generellt. Inget knarr eller skrammel. Jag är oerhört nöjd med bilen, jag ångrar inte en sekund att jag la 408 000 för att få den. /Björn |
|
|
Bjornagain, Jag antar att du har en 2013, och det verkar ju som vi tidigare dryftat här att BMW gjort något med 2014 .. och att USB/Bluetooth paketet fungerar bättre. Om det är ny hårdvara i combox:en kanske det är svårt att få BMW att byta åt dig, men annars tycker jag de borde kunna fixa på nybilsgarantin. Detsamma gäller bakluckan. Om du håller inne knappen, och den ändå stannar ibland, så borde det vara något fel i radioöverföringen, eller liknande. Har du samma beteende från båda nycklarna? Stannar den någon gång om du trycker på knappen vid förarplatsen? /n |
|
|
Hej Jag har fått byta spridare på cylinder #3 efter 660mil och har även problem med viss obalans kring 80km/h. Det blev bättre efter balansering men en viss obalans kvarstår. Är det fler som råkat ut för samma problem? Det är en 328 F31 -13. |
|
|
Nockenwelle, lösningen för mig är kanske att ha 10 mm för brett i fram med, dvs 235/45-18. Antar att det borde rymmas i hjulhuset. Förresten, har nu kört två bandagar; en i juli på mantorp och en i lördags på gelleråsen. Liksom på mantorp slog sig mina skivor på gelleråsen. Får se vad bmw säger. Efter mantorp fick jag nya framskivor. Pratade med pean som föreslår andra belägg fram som första utväg. Räcker inte det får man titta på skivor också. Tar itu med detta först nästa säsong. |
|
|
Kört 2200 mil nu sista 500 har det varit ett vibbrerande ljud (rundgång i kupen typ) när jag lägger i Driven. lämnade in bilen, det visade sig att plåtkåpan(plast?) under automaten låg emot lite den var avsedd för en manuell bil felmonterad från fabrik det är nu åtgärdat, fungerar perfekt nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.