|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Går rakt på sak och säger att det dunkade rejält i bilen från underredet när jag körde, så då stannade jag och kollade om det hängde nåt under bilen men det gjorde det inte så jag körde vidare och sen hände det igen 1km senare så då rullade jag bilen till närmsta parkering. Det låter precis som att nått slår i underredet tills man har stannat helt. Bärgade hem bilen lite senare på dagen och så drog jag ut och körde igen för att lyssna lite mer på dunket och försöka lokalisera vart dunket kommer ifrån. Jag lyckades att köra typ 2-3km innan dunkandet kom igen. Efter att jag stängt av bilen och stannat så var det bara att starta igen och köra iväg som vanligt men körde inte alls fort hem. Någon som vet vad som kan vara problemet? Mvh! | |
| Ingen som har en aning om vad det kan vara? | |
|
Vart kommer dunkandet från? Det är svårt att ge nåt bra svar om du inte ger lite mer detaljer tyvärr. // Erik |
|
|
Det verkar som att det dunkar från bakvagnen, mer detaljer går inte att ge. Bmw är inte en bil man åker i, det är en bil man kör |
|
|
Mest troligt är det någon eller några bussningar som har gett sig. Men det brukar inte komma så plötsligt. Känns det konstigt att köra med bilen oxå? // Erik |
|
|
Näe, det kom plötsligt som fan, bilen känns helt normal utöver dunket. Kan vara värt att nämna att det var något lågt knack innan detta hände. som verkade vara i takt med däcket som lät som att det kom från höger bak Bmw är inte en bil man åker i, det är en bil man kör |
|
|
Hissa upp bilen och titta. Kan vara hardyskivan eller kanske stödlagret. Kika även på drivknutarna. |
|
|
Ska hissa upp den imorgon. Hur kan man se att olika saker är trasigt? Vore snällt om nån kunde skriva lite saker som kan ha gått sönder och även hur man kan se hur dem är trasiga. Mvh! |
|
| Börja med att rycka, bryta och känna om det finns något onormalt glapp i de grejor jag räknade upp. Prova att bryta lite lätt i komponenter i bakvagn och drivning med ett bräckjärn eller liknande för att se om det ev glappar. Om de nu låter så mycket som de gör så borde det vara ganska uppenbart vad det är som är trasigt om du bara får känna på det. | |
|
Kolla att dina hjul sitter fast oxå! // Erik |
|
|
Ok, får kolla det imon. Tack för hjälpen. Bmw är inte en bil man åker i, det är en bil man kör |
|
|
Har inte möjlighet att kolla på bilen förrän i helgen.. Bara mata på med olika saker som kan vara orsaken! Hör av mig i helgen! mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.