|
|
|
|---|---|
|
Har en idé om att det borde finnas ett sökbart personregister/medlemsregister här under forum eller som egen rubrik i menyn. Borde inte vara för svårt dyrt att fixa (tror jag som är väldigt okunnig vad gäller websidokonstruktion) då alla "medlemmar" som skriver i forumet redan fyllt i lite info. Jag har själv vid några tillfällen velat skicka mail till en "forumskribent" men inte hittat något inlägg han/hon skrivit så att jag kunna se hans/hennes mailadress. Vid dessa tillfällen då man känner till nicket hade ett register varit perfekt. Någon som har några kommentarer? Är det bara jag som skulle vilja se detta register eller är vi flera? Jag vet att Tommie har ganska lång "attgöralista" när det gäller denna eminenta sida men föreslå kan man ju alltid göra. Keep up the good work guys. mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
berg35:Om jag skriver ditt "nick" i sökmotorn får jag fram en hel sida med inlägg där du deltagit. MVH Hasso |
|
Ahhhh, tänkte inte på att man kunde söka på "nick". Så då var det problemet löst. Men om vi utvidgar tankarna lite. Säg att man vill få tag på någon som är ca 46 år och bor i Örebro län, typ i Kumla t.ex. Då hade man ju kunnat söka på annat än just på "nicket". Man hade ju kunnat använda detta register till ganska mycket. mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Telias Gula sidor :))blev 46 igår och katten 6.:D MVH Hasso |
|
Grattulerar en dag för sent då! Det känns som att du är helt emot min idé! mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
| Ja eller testa någon dating sajt ;) | |
| Personuppgiftslagen ställer till det. Inga uppgifter får lämnas utan vederbörandes samtycke, bland annat, och sen ser datainspektionen inte alltid så positivt på den här typen av register. | |
Jo visst kan detta vara bra men jag tror att alla inte vill skylta med personliga uppgifter eftersom vissa idinfosidor ar väldigt torftigt ifyllda ?? MVH Hasso |
|
Det behöver ju inte bli mer tvång än vad det är idag. mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
|
Vad jag förstår var väl inte personuppgifterna menade som: Personnummer, kontonummer, adress, familj "criminal record" osv. Utan snarare Användarnamn, mailadress typ. Precis som under "gubben" (användarinformation) Och det är ju med samtycke vi alla har lämnat våra uppgifter här, annars skulle dom ju inte finnas här. Det är ju inte så att redaktionen luskar redo på våra uppgifter och lägger upp dom här. Och vill man inte tala om hur gammal man är så behöver man ju inte (Gäller dig med Hasso) ;)) Dessutom så är det väldigt ofta som det blir "error" när man söker på gamla inlägg, är det bara jag som har det problemet? Kan vara svårt ibland att söka också då man inte är riktigt säker på vad han/hon hette eller vad inlägget handlade om. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Det verkar som om en person förstår vad jag menar iallafall =) mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
|
tycker det låter som en god idée, har man väl lämnat uppgifter till BMWpower så är det väl ingen fara om man kan säka på dessa i ett "register". Flera andra forum har liknande funktioner har jag sett... ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.