|
|
|
|---|---|
|
Hej Hoppas alla njuter av sommarvärmen. Märkte igår att när jag startade bilen så rasslar det, bara just vid starten (var i nån sekund) och sedan så låter det inget alls. Min fråga är om det är kamkedjan som behöver spännas eller menar måste spännarna justeras? Om ja, hur lång tid tar detta att fixa? Vad är kostnaden? Och slutligen känner ni till nån bra verkstad i GBG/områden? Om nej, vad kan det annars vara? Tack så mycket för hjälpen | |
|
Om det uppträder bara vid kallstart så kan det vara startmotorn, att startdrevet ligger i ingrepp för länge på startkransen pga segt skitigt gammalt fett och därför varvar upp och väsnas istället för att omedelbart dra sig tillbaka. Trist ljud men ingen större fara om det är det. Om du kan så spela in ljudet och lägg upp så är det lättare att säga vad som står på. |
|
| Har hört att 98 oktan ska hjälpa | |
|
Och vad skulle 98 oktan hjälpa för något ?? Går startmotorn snabbare eller spänns kedjan fortare ?? |
|
|
Kolla nivån på olja till motor och servo. ___ Min bil: Länk |
|
| Beror hur på det rasslar. Är det ett högt tickande ljud är det nog hydraullyftarna och då är de förmodligen tilltäppta med skit eller så är oljenivån låg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.