|
|
|
|---|---|
|
Hej För några veckor sedan slutade vänster backljus att fungera. Vid kontroll så var lampan hel och det fanns ingen sluten krets när backen var i. Igår vägrade bakluckan att öppna sig oavsett om jag använde knappen vid förarstolen, fjärrkontrollen eller knappen vid luckan. Däremot så försökte linjärdonet öppna luckan som dock var låst. Så jag plockade ner inredningen i bakluckan tog bort låset och konstaterade att elektromagneten som släpper reglingen inte rörde sig. Jag plockade ner lås och magnet och kontrollerade om elektromagneten fungerade med extern spänning. Det gjorde den. Däremot kunde jag inte mäta upp någon spänning fram till elektromagneten så det är högst sannolikt att nödvändiga kablar har gått av vid gångjärnet. Nu till min fråga: Går kablaget till vä backljus och till elektromagneten på bilens vänstra sida eller på den högra? Vill helst riva så lite som möjligt. Fråga två: Sitter antennen innanför övre bromsljuset och är det där det kan läcka in vatten? Tacksam för svar. / Leif | |
| andra kabelhärvan från vänster. | |
| Kolla denna istället Leif: Länk | |
|
Wow, perfekt Vinyl :o) Tack så mycket! Helgen är räddad ;o) |
|
|
M-Bilar i V-ås tar ca:15k för ett byte av sånt kablage... så om du kan själv, då finns det pengar att spara... |
|
|
Jo självklart gör jag det själv. Hade dock för lite mångtrådig ledare hemma. Det är de som tål böjning bäst ... Jag hade en andra fråga ovan. Någonstans bör man täta extra vid bakluckan. Kommer inte ihåg ifall det var runt övre bromsljuset. |
|
| Skruva bort spoilern och torka ur och täta (med typ butyl eller silikon) den svarta plastlådan där antennförstärkaren sitter. | |
|
Tack blueswede |
|
|
Är det någon som har kopplingsschema för de 4 kabelhärvorna som går till bakluckan på en 2006, 530D? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.