|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet att det skrivits mycket om detta förut men kan inte hitta svar på detta. Jag har monterat nya sportstolar från en -02 i min -99 men efter detta så slutade sitsvärmen att fungera (lampan lyste bara samtidigt som jag höll inne knappen) men efter att ha läst här så såg jag att dom tydligen flyttat jordkabeln till ett annat stift i kontakten under stolen så jag ändrade det och trodde att nu ska det fungera, men inte (lampan lyser nu ca 2-3 sekunder sedan slocknar den) och då ska det tydligen vara glapp kontakt i kontakten eller avbrott i värmeslingan. Men tycker det verkar konstigt att det skulle vara avbrott i båda stolarna, men är inte omöjligt? men då såg jag att det tydligen finns någon adapterkabel monterad i -02 men inte i min bil? Någon som vet vad denna kabel är och om det kan vara det som spökar. Se bilder nedan så förstår ni. Med vänlig hälsning Marcus | |
| Hur tusan sätter jag in bilder? | |
|
länkar istället då min bil Länk 02- Länk Med vänlig hälsning Marcus |
|
| Är det verkligen ingen som kan svara på detta? | |
|
Hm, nu förstår jag varför man hör på tomgången att stolsvärmen uppnått inställd temperatur. 240W per stol. Mitt enda tips är att du tar fram kopplingsschemat med pinout och färger i BMW WDS (googla bara, det körs i webläsaren), så kan du förhoppningsvis lista ut vilka kablar som är vilka. |
|
|
Kolla styrdon A169, "switching centre", det är den som knapparna till värmen sitter på. Det finns tre varianter beroende på datum. Anteckna namn kabelfärg diameter o vilken kontakt de går till. Gå vidare o kolla kontakten till stolen (X275). Gör detta för de årgångar av stol/switchcenter du har. Sen har du ritat en karta! |
|
|
Ok, tackar för svaren :) Får försöka kolla den vägen då. Men ingen som vet vad den där adapterkabeln är som ska vara med på -02ans stolar? Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.