AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.790

Är beställning bindande?

Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Hej alla glada,
Jag försöker tyda köpeavtalet jag fått skickat till mig, standardavtal från bmw-handlare. Avtalet är inte signerat men sedan nån månad tillbaka fick jag en orderbekräftelse. Gäller detta som bindande? Eller kan man avbeställa bilen?

Sen beställningen har vi fått reda på att det väntas tillökning i familjen. Jag tror iofs att vi klarar oss storleksmässigt med en X3. Men av nyfikenhet, någon som har erfarenhet av detta?
Hur många blir ni efter tillökningen? Jag har tvillingar på 7 år och det är inga som helst problem. X3 är mycket större invändigt än tex 3-serien. De sitter iofs framåtvända men även om vi skulle få en till skulle X3 funka. Tror i så fall bagageutrymmet är den svaga länken om man envisas med att köpa största möjliga barnvagn - fast skall du primärt ha stort lastutrymme så välj en annan bil än BMW är mitt tips.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har du muntligt eller skriftligt beställt en bil är det bindande.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Grattis till tillökningen! Vi har tre och klarar oss bra med en 5:a. X3:an är för mig en bil för familj upp till två barn, eftersom det blir lite trångt i mitten annars där bak. Bagageutrymmet är dock rejält.

----
BMW CS #6212
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Tack Narv!

Det blir vårt andra barn, det första kommer var 3,5 när den lille kommer så problemen med två bakåtvända och barnvagn för två kommer vara övergående. Jag är sjukt pepp på bilen och tror det kommer bli kanon och som sagt muntliga avtal gäller. men man blir lite nojig ibland.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tänk bara på att inte köpa en vagn som är för lång. En bugaboo cameleon går t ex inte in på längden i X3 vilket är grymt störande ur lastningssynpunkt. Volymen är bra på utrymmet, men djupet är under all kritik tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.