|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en kass vevaxelsensorn i bilen (E39 520i 97-07) och tänkte åka till skroten och fixa en "ny". Är det bara till att plocka ut en vevaxelsensor från vilken E39:a som helst? Gör det t.ex. någon skillnad om det är sedan/touring, olika modeller (520/525/528 etc), olika årsmodeller, M52/M54 motor osv.? Tacksam för snabbt svar eftersom jag tänkte åka iväg och fixa det idag. Tusen tack! | |
|
Det finns två alternativ när det gäller de sexcylindriga motorerna i alla fall - antingen sitter givaren i framkant av motorn eller så sitter den i bakkanten av densamma.... Kolla med realoem.com med ditt chassinummer, vilken version du har. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B - tack för snabbt svar! Min sitter tydligen i "framkant". Blir det rätt givare som jag tar så länge jag plockar den från en E39:a där den också sitter i framkant eller har givaren ändrat utförande/funktion/någonting annat beroende på årsmodell etc.? |
|
|
Mig veterligen skall det vara samma oavsett årsmodell, men gå in i realoem.com igen och gör en sökning på reservdelsnumret du fick fram till din bil - då ser du vilka bilar som har samma. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.