|
|
|
|---|---|
|
Behöver lite expert hjälp med mitt p-ljus,slutade lysa på höger sida beställde nya led angel eyes eftersom tidigare ägare hadde mont dom. Sätter dit den nya lampan men det lyser fortfarande inte?. Mäter med spänningsprovare men där finns ingen ström. Tacksam för förslag Todde | |
|
Lyser varning kontrollpanelen? Tänker om tidigare ägare stängt av saker helt? Läst att varning ofta lyser hela tiden då man har angeleyes. Någon fix man måste göra. Och som jag upptäckte på E46, så skall blinkers lysa när parkering inte funkar. Har inga konkreta förslag dock då det är styrboxar som styr allt, kastar bara idéer.... |
|
|
Märkligt, ingen som vet vad detta kan vara? Alla säkringar är hela eller? Vänster sidan fungerar som vanligt? Det handlar om en E90? |
|
|
All parkeringsbelysning fungerar utom ringarna höger fram. När jag startat bilen så får jag upp symbol för trasig lampa. Ljusmodul?? Todde |
|
|
Har nu fått reda på att det är fotrumsmodulen som gått sönder. Det är för jävligt att det kommer att kosta mig 5500-6000kr pga att en lampa inte fungerar! Är det någon som vet var denna fotrumsmodul sitter i bilen? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Varningen är nog svår att få bort om utgången på modulen är paj. Man kan montera i minirelä och ta styrsignalen från andra sidan, men varningen blir man inte av med. Har kollat ett liknande problem med kortslutet kablage till bakluckan på en E61 532T denna vecka efter rep av kablage så var skyltbelysningen på höger fortfarande släckt och datorn sa att Ljusmodulen var defekt. Förmodad kortslutning/överledning i det skadade kablaget som orsakat felet.. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kan man köpa en begagnad modul o programmera? Eller är det bara ny som gäller? |
|
|
Uppdatering,sätt inte i led i angeleyesen! Fick byta fotrumsmodulen på bmw till en kostnad av 6150kr.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.