|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller på att rustar motorn lite då jag haft orolig tomgång ett tag. Anledningen tordes vara att 11151702292 på passagerar sidan var sprucken och en misständning på cyl11 uppstod. Nu när jag har allt nerplockat är det nått mera i VV/CCV väg jag bör byta så jag slipper göra denna procedur igen? | |
| Verkar som att ingen har gett sig på denna reparation, Jag byter allt som har med vevhuset att göra får hoppas att det blir bättre efter detta. | |
|
Hej, För säkerhets skull: cylinder 11 sitter i vänster motorhalva, sett från förarplatsen (som jag antar är på vänster sida?). /Lennart |
|
|
Hej Är det bara vv- ventilerna och bälgar du avser att byta. Om ventilerna/membranen är gågna så kan tomgången bli orolig. Lika så ökar soppa förbrukningen av att det kommer in tjuvluft som får lambdorna att tjoa efter mer soppa. Men sen kan det vara bra att byta även o-ringarna, insugsbälgar, vakumslangar mm så det blir tätt Tänk på att om du får för dig att ta av insugen för att byta ventilkåpans packning så byt insugspakningarna med. Dem är svindyra 6500kr sist jag kolla. Men de gamla kommer läcka som soll när du väl lossat dem. Om jag va du skulle ta av sumpen och spänna oljepumpens bultar med för det är en åtgärd som sparar pengar. /F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! |
|
|
Helt rätt lenwib! Dock är det höger insug (sett från förarstolen) som är kopplat till cyl11. Hej F1 tack för input, insuget är demonterat samt ventilkåpor. Såg direkt att jag blir tvungen att byta insugspackningarna då dom är spruckna :/ Funderar på att byta allt i VV väg då jag misstänker att det är tätt i det där röret som är inne i insuget. Ska sätta mig och leta delar på ebay i morgon. /Jocke |
|
|
Jocke: Eftersom jag själv på sikt måste åtgärda ett kylvattenläckage under insugen, lär jag komma att behöva de där packningarna också. Hittade en länk här på AP, som jag naturligtvis inte hittar igen just nu. Men pelicanparts.com heter butiken i a f. $126 per st, Metzeler. Fyra st landar åtminstone under det nämnda priet ovan, även om frakten (och ev otur med tullen) äter upp en del. Har du hittat nåt bättre ännu? /Lennart |
|
|
Jocke: Eftersom jag själv på sikt måste åtgärda ett kylvattenläckage under insugen, lär jag komma att behöva de där packningarna också. Hittade en länk här på AP, som jag naturligtvis inte hittar igen just nu. Men pelicanparts.com heter butiken i a f. $126 per st, Metzeler. Fyra st landar åtminstone under det nämnda priet ovan, även om frakten (och ev otur med tullen) äter upp en del. Har du hittat nåt bättre ännu? /Lennart |
|
|
|
|
|
|
Ber om ursäkt för mass-svaret. /Len |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.