|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på att införskaffa mig en 535d lci men verkar stendött på beg marknaden både i tyskland och i sverige. Har bara lyckats hitta en som uppfyller mina krav än så länge Sedan,svart,m-paket max miltal ca 12000mil . Länk | |
| dizazter: Det exemplaret är superläckert. Det är i princip bara rattvärme, värmesitsar bak och urluftning av stolar som saknas och det sista går inte att få tillsammans med nappa läder. Köpt den om allt stämmer! Mvh Stephan | |
| Fin spec! Night vision, aktiv farthållare samt utökat skinn! | |
|
Jo den verkar vara väldigt bra utrustad dock så är det vissa grejor jag inte förstår då jag inte kan någon tyska SPORTAUTOMATIKGETRIEBE EL.GLASSCHIEBEDACH SOFT CLOSE AUTOMATIK FÜR TÜREN STANDHEIZUNG SPURVERLASSRENSWARNUNG EL.LENKRADVERSTELLUNG SITZHEIZUNG EL.HECKROLLO MIT SEITENROLLOS FERNLICHTASSISTENT SPRACHEINGABESYSTEM INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG DURCHLADESYSTEM GETRÄNKEHALTER SONDERWUNSCHAUSSTATUNG S940A INDIVIDUAL Om någon orkar översätta hade jag varit tacksam. |
|
|
SPORTAUTOMATIKGETRIEBE - sportautomatlåda EL.GLASSCHIEBEDACH - sollucka SOFT CLOSE AUTOMATIK FÜR TÜREN - soft close dörrar (du stänger lite och bilen stänger dören snyggt och lyxigt) STANDHEIZUNG - webasto dieselvärmare med fjärrkontrol - underbart! SPURVERLASSRENSWARNUNG - Lane assist, varnar om du inte håller dig i din fil utan att blinka först EL.LENKRADVERSTELLUNG - rattinställning elektrisk SITZHEIZUNG - stolsvärme EL.HECKROLLO MIT SEITENROLLOS - solskydd i bakrutan samt bakre dörrarna FERNLICHTASSISTENT - helljusassistent, ak/avaktiverar automatisk helljuset SPRACHEINGABESYSTEM - röststyrning INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG - solskyddsframruta INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG - garage fjärrkontrol inbyggd i backspegel DURCHLADESYSTEM - nedfällbart baksäte GETRÄNKEHALTER - kopphållare SONDERWUNSCHAUSSTATUNG S940A INDIVIDUAL - någon induvidual kod. |
|
|
SPORTAUTOMATIKGETRIEBE Sportautomat växellåda EL.GLASSCHIEBEDACH Taklucka SOFT CLOSE AUTOMATIK FÜR TÜREN Mjukstängning av dörrar STANDHEIZUNG Kupevärmare SPURVERLASSRENSWARNUNG Dödavinkel varning EL.LENKRADVERSTELLUNG Elinställning ratt SITZHEIZUNG Stolsvärme EL.HECKROLLO MIT SEITENROLLOS Elgardin och sidogardiner FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrning INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Tonade rutor INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrerad fjärrkontroll DURCHLADESYSTEM Bagagesystem GETRÄNKEHALTER Dryckeshållare SONDERWUNSCHAUSSTATUNG S940A INDIVIDUAL |
|
| En fin spec på bilen men finns det inte en viss risk med så mycket utrustning på en äldre bil? Eller håller all elektronik en lika hög kvalite som bilens livslängd? | |
|
Stephan735i: Jag har både ventilerade och aktiva säten kombinerat med nappaläder i min bil dock är det en F11. |
|
|
bunf: Jag vet:). Nappa och urluftning gick inte att kombinera på E60/E61 men fixades till F10/F11. Man fick välja Nasca på E60 för att få det. Min erfarenhet från utrustning är att det lika gärna kan vara standarddetaljer som går sönder som trasiga elspeglar (E32-87) eller till och med handjagade rutor (Aud 80-86) men visst kan extrautrustning gå sönder som elstyrningen av nackstöden, elgardinens kugghjul, (E34-95 och -96) parkeringsvärmaren (E39-01) men generellt fungerar utrustningen OM man inte seriöst missköter sin bil. Pappas E39-01 hade full funktion på all utrustning när den såldes i höstas, jag har full funktion på alla utrustningsdetaljer på mina 18 åringar. dizazter: Den är EXTREMT välutrustad, det är mycket svårt att hitta en E60 med mer utrustning. Det är till och med så att de flesta 7serie i Sverige har färre tillval. Den har det dyraste högtalarpaketet S752 Individual Audio som kostade 22200kr, den är extrautrustad för sisådär 400tkr. Det som är S940 Individual är träet som är XE3 BMW Individual Interiörlist Figured Eucalyptus, Red Brown, det kostade 11500kr extra. Jag hade inte varit intresserad av någon annan E60 535d än den här, förhandla om priset och kontrollera att historiken är schysst är vad jag hade gjort. Mvh Stephan |
|
| Blir bara mer o mer sugen på den, hur kollar man lättast upp historiken på en tysksåld bil? Är det att kolla ifall serviceboken stämmer? Kan man på något sätt få reda på antal ägare mm? Hur myxket är rimligt att pruta? 10-15%? | |
|
dizazter: Be dem maila dig bilder på alla sidor av serviceboken, alla sidor av fahrzeugbriefet, i det står namet/namen på ägaren/ägarna. Även chassinumret står på brevet. Med chassinumret ber du en BMWåterförsäljaren att göra utdrag ifrån ISPA där redovisas service och garantiåtgärder med datum, miltal och en kod för vilket serviceställe som gjort jobbet. Jag hade efter ha fått informationen om servicebok, historik från ISPA och ytterligare bilder bildat mig en uppfattning om det är värt att lägga ett bud och i så fall hur nära begärt pris som är lämpligt. Hur gärna du vill ha bilen är en viktig faktor i sammanhanget. Mvh Stephan |
|
|
Beträffande att förhandla priser har det av min erfarenhet varit ner till närmaste 1000-tal hos auktoriserade handlare och vissa bara några hundra €. Köper du av en privatperson finns det mycket större prutmån. |
|
| Tack för all hjälp, ska slänga iväg ett mail till dem och försöka få reda på så mycket som möjligt om bilen. Försöker just nu leta reda på lite mer info om firman men det enda jag hittar är typ att dem är oberoende åtförsäljare av Mercedes,Bmw och Audi. | |
|
dizazter: Firman har funnits på mobile sedan 1999. Tittar man på utbudet så verkar det vara inbytesbilar från BMW och MB. När du frågar om servicebok och fahrzeugbrief fråga samtidigt om de garanterar miltalet och garantera att den är krockfri. Jag har prutat €1250 på en BMW Niederlassung på en bil som kostade mindre än vad den här gör. Den hade stått ett par veckor sedan den byttes in. Så det finns inga generella gränser för prutning. Mvh Stephan |
|
|
Har nu kollat upp historiken på bilen finns 2ägare 1a är ett tyskt företag som håller på med chark och dyl och den andra är en privat person Huseyin Cakir . De 3 första stämplarna är från auk Bmw verkstad resterande från någon mindre verkstad som heter KFZ Service Cafer Erkovan som jag inte hittat någon direkt info om förutom adress och telefon nr. Bör jag kolla upp något mer? Vad kan vara lämpligt att betala för bilen? Hur mycket bör man kunna få vid försäljning om ca 3år då bör den vara uppe i ca 20k mil? |
|
| Trycker på den osynliga gilla-knappen =) | |
|
dizazter: Har du frågat BMW efter ett utdrag från ispa? Ser du från bilder när serviceboken är tryckt? Vid vilka Kilometer är servicearna gjorda och vilken är den senaste? Insp1, Insp2 eller olje? När är bromsvätska och kylarvätska bytt senast? Är bromsarna original eller bytta? Har det gjorts något med ac, DPF eller växellåda? Fungerar allt på bilen? Vilket skick är lacken, däcken, inredningen? När/vid vilket miltal köpte Herr Cakir 535an? Med tanke på att den inte säljer så går det troligtvis att pruta en del, kan firman erbjuda garanti och i så fall under vilka villkor? När är senaste TÜV/AU gjord? Vad får du för intryck av bilfirman? Kan firman garantera miltalet och att den är krockfri? Det är svårt att sia vad värdet är om 3år, men håller du den i samma skick som nu (på alla punkter) borde värdet ligga på 120-150tkr. Dock förstår jag inte hur du kan fundera på att sälja den efter endast 3år, det kommer vara mycket svårt att hitta en ersättare. Mvh Stephan |
|
|
Namnen på personer du nämner är turkiska namn läser jag, Vill du kan jag hjälpa till med att ringa till dessa gubbar då jag själv kommer turkiet.Observera har inget med dessa personer att göra eller känner dom utan erbjuder min hjälp för att kolla historiken mvh |
|
| catch_me det hade varit grymt schysst av dig om du skulle vilja höra med dem. | |
| Okey Pm mig lite info så ringer jag dem imorn | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.