|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har ett flertalet problem med min BMW 320i årsmodell -00. 1. Bilen är ibland trögstartad men går igång för att några sekunder senare dö igen. Ibland upprepas detta men oftast håller den sig vid liv vid andra försöket. Problemet är då att den knappt orkar accelerera på 2:ans växel, så trött är den. Någon som vet vad som är fel? 2. Hastighetsmätaren funkar inte alls samt att bränslemätaren pendlar fram och tillbaka. Ena stunden har jag nästan halv tank och nästa sekund lyser lampan och säger att det är dags att tanka, för att sekunden därefter vara på halvtank igen. När det gäller hastighetsmätaren så misstänker jag att det är någon givare som behöver bytas men är inte säker. Någon som vet? | |
|
3. Abs, antispinn samt handbroms lampan tänds. Till en början var det bara till och från fast nu är det permanent. Kan alla dessa hänga ihop eller är det allt på en gång som strular? Tacksam för svar Mvh Niklas |
|
| en granne hade nästan exakt samma problem på sin audi o då var det styrboxen ... kommer inte ihåg om han böt eller om dom laga "om programera den" .. far in på bmw o be dom kolla tar 2min för dom o kolla upp det | |
| Abs Givaren vänster bak är antagligen kass. Den hänger även ihop med hastighets mätaren. | |
| Är tre hjulgivare hela borde den ge hastighet. | |
| Rätt hastighet | |
| Den har väl diagnos? Det enkla sättet. | |
|
Nej, om vänster bak är trasig slutar hastighetsmätaren att visa hastighet (och tripp-/km-räknare mm. som också tar informationen från vänster bakre abs-givare). Skulle gissa på trasig vevaxelgivare (eller ev. trasig kamaxelgivare) som orsakar motorstoppen och att den är trött/svårstartad. Dvs. felen hänger troligen inte ihop. En felkodsavläsning kommer att ge besked om både abs-givaren och vev- alt kamaxelgivare! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.