|
|
|
|---|---|
|
Innan ni besvarar frågor eller hänvisar till länkar så läs allt först Asc lampan lyser hella tiden(typ en orage triangel i instrument) Jag har letat fram och tillbaka ang vajern alla pratar om men hittar ingen sådan som som ska gå från själlhus till inneskräm( jag har tittat på hasso tidigare inlägg och kolla bild)om jag inte fattar hellt fel så fungerar de inte på bilar från 2000-2004 med vajern eller? Chek Abs funkar .Chek bilen går bra.Chek farthållare funkar.Chek bromsljus funkar.Chek batteri är bra. Min vajer går från själlhus inn upp mot bromsvätskebehållare och sen in i torpedvägg. Var ska man börja enligt er?? Allt i allo verkstaden kunde inte läsa fel kod av någon anledning som ingen visste ? Gäller en BMW 523 m-sport 2000 2000-01-20 är produktion 30.000mil med manuell-låda | |
|
se till att få någon att läsa felkod, var bor du? finns det någon i närheten som kan hjälpa om inte verkstan kan? FAF |
|
|
Bor i Kungälv 2mil om Göteborg .. Ska åka till mekonomen imorgon och se om dom har möjlighet att kolla felkod.. Skriver upp om de finns nån fel kod. Vad jag har läst till mig och förstått så är de väl ingen mening med att ta multimetern och kolla alla Abs givare eller?? Eftersom i mitt fall är de ju endast ASC lampan som lyser hela tiden |
|
| Ska försöka jaga tag i BMW imorgon för en avläsning och kalebrering av rattstyrvikelsensorn.. De kanske är ett enkelt sätt att börja. Och hoppas att dom kommer in i systemen utan problem :)) | |
|
Varit och försökt calibrera eller ställa in ratt vinkel sensorn. Gick inte att komma in och göra de :( ... Kanske måste göra de på BMW eller så är de nån styrenhet som inte funkar ?? Jag använde auto com för att läsa av bilen(kanske inte funkar att programmera med auto com grejor Fel kod 82 -can asc1 meddelande ej mottaget från Abs styrenhet Undra vad de kan vara? Någon som vet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.