|
|
|
|---|---|
| Får meddelande i kärran att bromsbeläggen fram skall bytas efter 5000 mil... Körde 9000 mil med min X1 utan problem. Vad är det som gäller? Inspekterar de beläggen, eller ska de helt enkelt bara bytas eftersom kärran säger så och får jag betala för det? | |
| Bromsar ingår inte i friservicen, men det kan vara så att bilen beräknat "fel" så att dom kan göra en justering efter att dom mätt beläggen så får du några mil till att åka | |
| Hur långt har bilen gått? Kör lite mer. Menar det står 4-6000 mil när bilen är ny eller bromsarna är nybytta. Kör själv 10-11.000 mil på bromsarna... ;) | |
|
Den har gått 4300 mil, nyservad... Första oljebytet. Rätt sjukt... Det har stått från första början att bromsar fram ska bytas efter 5000 mil... |
|
| Vad säger bilen nu då? Står det byte om 5000 mil eller 700 mil (5000 - 4300)? | |
| Står byte om 700 mil... | |
|
Låter bekant, men vafan har du redan kört +4k mil? starkt jobbat! Min säger också nåt sånt, tidigare fram än bak och jag nämnde det vid senaste oljebytet och de sa att den räknar lite "annorlunda" men att det kommer bli rätt ändå.. ta en titt på beläggen, ser det ut att vara bara 700 mil kvar på dem?... mina är M Sport -Tihe Suryoye- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.