AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.644

Någon som kör M-sport med rött eller beige läder?

Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Jänkarna som inte kan få M-sporten med Alcantarainredningen kör ofta med lite mer vågade färgval än vi. Finns det någon här som vågat beställa sin M-sport med det röda eller beiga lädret? Dela gärna med er av bilder och intryck.
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Rör man sig i närheten av Norrköping så kan man i alla fall klämma på denna:

Länk!

Det är den enda som jag har sett med rött skinn hittills iaf(några få med svart verkar det ju ändå finnas) De flesta verkar dock nöja sig med alcantaran.
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Kul att se lite variation även om rött skinn nog kommer att förbli en raritet i Sverige.

Antar att du väntar otåligt på leverans av din 318 M just nu. Vilken spec har du valt?

mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Så blir det nog säkert, har personligen lite svårt för bilar med just rött skinn men smaken är ju som ***** antar jag.

Jo, det blir låånga semesterveckor i år fram till leverans kan man säga. Försöker stilla mitt begär genom att surfa runt bland allt som rör F3X istället.
Efter många om och men så ser specen ut som följer:

Touring
Alpinvit
M-Sportpaket
Advantage Edition
Automat
Servotronic
Eluppvärmd ratt
Vindruta m grå överkant
Panorama Glastaklucka
Tonade rutor
Velourmattor
Auto avbländbara inner & ytter-speglar(el infällbara)
Helljusassistent
Fällbara huvudstöd bak
Harman Kardon
Blåtand Pro m USB
Instrument med utökat innehåll
19" Stjärneker 403

Sen tillkommer lite annat när bilen väl landat som M Performance slutrör osv men det är väl en annan femma :)

ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Hej!
Jag har inte beställt en 3-serie utan en M135i i alpinvitt med korallrött läder och får leverans i slutet av augusti, så dessvärre kan jag inte uttala mig om hur det känns i verkligheten ännu så länge. Allra helst så hade jag velat ha en karmosinröd kärra men det finns inte i M-version och jag hade gärna haft en Estorilblå med ljust läder men dessvärre så blir även halva instrumentbrädan och hela dörrsidorna beiga då och det blir för mycket, tycker jag. Och svart skinn tycker jag är förbannat tråkigt så för mig blev valet alpinvit med rött skinn, som sagt.

Rött skinn verkar väldigt ovanligt på svenskspecade bilar men i England och Tyskland verkar det vara rött (eller rätt...:-) så vanligt i alla fall på 1-serien. Bi svenskar är nog lite tråkiga och konservativa i våra färgval, kan jag tycka...:-(.

/Arvid

Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Arvid: Kul med någon som vågar! Jag har också intrycket att rött skinn är ganska vanligt i Tyskland och bland extroverta amerikanare och engelsmän men att det är mycket ovanligt i Sverige. Du kommer helt klart att ha en väldigt speciell bil både genom modellen du valt och genom färgspecen och det ska du vara stolt över. Lägg gärna upp bilder när du fått bilen!

Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Michael561: Kul att du valt nästan exakt samma spec som jag! Tyvärr var jag tvungen att stryka några önskvärda grejer eftersom jag har en basbeloppsgräns att hålla mig inom så panoramataket och nittontummarna fick respass tyvärr :( Å andra sidan kryssade jag för navigationspaketet. . .

Vilka interiörlister valde du? Vet du om slutröret passar "bolt on" eller om det behövs mycket anpassning? Har du andra tips på godsaker man kan googla runt på medan man väntar? :)

Antar att du har sett Länk

mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Absolut jätte kul med någon som inte sållar sig till mängden gällande färgval :)
På en sådan bil som en M135 kan man gott kosta på sig att vara lite mer äventyrlig i sin spec.

Har velat lite fram och tillbaka med navi pro, jag kör i princip aldrig på okända vägar så för mig blev det helt enkelt för dyrt kontra nyttan jag skulle ha av det. Det drar ju med sig lite annat "måste ha" i connected drive konceptet. Dock är ju skärmen så snygg + att man nu får någon läcker touch funktion på den, bara det är ju värt en slant egentligen.

Jag valde faktiskt standard alu hexagon med den estorilblå accentlisten, jag var väldigt sugen på den vita trälisten som finns som individual tillval. Men allt högglans är så repkänsligt plus att jag inte lyckats hitta några bilder på någon som valt till det så den är svår att bilda sig en uppfattning om.

Slutröret ska passa perfekt på de små dieslarna, man får kapa av originalet och ersätta med det nya. Vad jag läst så byter man även diffusorn på m-sport bilarna(på de vanliga får man såga ut :S )

Den har jag allt sett, alpinvit gör sig enormt bra på F3X med m! M-bromsarna är sjukt läckra.

Vad har du valt för motor/spec? När blir leverans?
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Alla på vår inköpsavdelning är antingen lediga eller sjuka just nu så beställningen är inte underskriven än . . :(

Jag tvekade också mycket kring navipaketet men tycker dels att den stora skärmen gör mycket för totalintrycket i bilen och dels lockas jag av alla nutida och framtida funktioner man får tillgång till genom den fullständiga uppkopplingen. Touchfunktionen verkar också läcker.

Hade gärna valt till svart skinn, 19" och panorama också om det hade rymts inom budgeten, men så här blev det:

318d
Sedan
Alpinvit
M-sport
Advantage Edition
Automat
Navigationspaket
(Navi Prof, ConnectedDrive, Remote services, BMW Apps, Bluetooth Prof, Traffic Info, Instrumentkluster med utökat innehåll)
Ej modellbeteckning
Tonade rutor
Fällbara huvudstöd bak
Harman Kardon
Internet
Borstad aluminium
Svart högblank accentlist
17" vinterhjul på 393-fälgen

En läcker detalj på MY2014 är M-emblemet på framskärmarna. Såg en av de första svenska 2014-bilarna IRL härom dagen och fastnade särskilt för den lilla detaljen. Tyvärr hade den inte navi så jag är fortfarande grymt nyfiken på hur touchkontrollen ser ut och funkar. Men den lär jag få veta så småningom . .

Om inköparna kommer på benen så jag får in en beställning innan tisdag så är beräknad leverans i månadsskiftet aug-sep.

mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Det är sant, jag antar att detta är en sådan sak som bara blir bättre och mer avancerad ju längre tiden går och det är ju alltid spännande med ny teknik.

Våra specar var väldigt lika, alltid kul med likasinnade.

Aha, så det har tillkommit ett emblem också...fräckt, då kommer våra MY14 synas från långt håll! :)

Hoppas juli går fort förbi så att det är dags någon gång!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.