AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.378

Vettigt pris att betala för 08-09 750 f01 i sverige?

Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Hej, börjar bli sugen på en ny vettig bruksbil som ersättare till min A8 4.2q 2004. Är främst sugen på antingen en Audi S8 08 uppåt eller en BMW 750 f01 08 uppåt. Dessa bilar är vad jag vet helt iskalla på marknaden och svåra att bli av med, så jag vill ju inte betala för mycket och sedan sitta på en bil som jag inte kan bli av med om två år utan att gå brakförlust och sälja till underpris.

Vad jag ser så börjar dem tyska priserna på ca 250kkr för ca 10k mil och 08-09 modell för en 750i.

I Sverige så ligger den billigaste på 338k, 9.5k mil. just den bilen verkar väldigt vettig och utrustad efter min smak med fälgar och färg etc. Dock skulle jag väl kanske föredra svart läder, men inget fel med det bruna heller.
Länk

Annars så säljs det en annan som rullat 10k mil på en bilfirma i huddinge. 340k som tidigare har legat ute för 390k. Denna bil känns lite udda med grå färg och brunt läder, tråkiga fälgar med endast odubbade däck. Känns lite som en av dem billigare exemplaren på mobile.de typiskt "25k euro bil" i dagens läge. suddat reg.nr. Länk

Känns som att f01or i Sverige är optimistiskt prissatta då dem flesta verkar ha legat ute i flera månader. Så vad är ett vettigt bud på en normalt (bra) utrustad 750 f01 09 ca 10k mil.

Vet att det finns en del personer här inne som är bra mycket mer erfarna inom bilaffärer än mig, så nu ber jag er om hjälp :)

Annars kan jag vara intresserad av import, pga urval och prisskillnaden.
Men min far avråder mig då han tror att jag kommer bli blåst pga min "låga ålder" (nybliven 20 åring)

Några tips på tyska f01or eller S8or är även det välkommet, blir import aktuellt så kommer jag dock tyvärr bomba forumet med massa frågor.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.