|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis köpt mig en bmw 325 cab (e30). Bilen starta ej när jag köpte den och har nu börjat felsöka! Det jag har kollat: *Bensin pump (ok) *Tändmodul (ok) *Tändstift o kablar (ok) *Rotor o fördelarlock (ok) Men nu har jag kört fast! Bilen får fortfarande ingen gnista! Vad är fel? Tacksam för er hjälp! Mvh Andreas | |
|
Hej! Bränslefilter? Kolla att motorn får bränsle. Gnista till stiften? Är fördelarlocket fastsatt rätt, med rätt tändkabel till rätt burk? Testat med startgas? E |
|
|
Vevaxelgivaren? mvh/ Anders |
|
|
Många Cabbar har eftermonterade larm, inget sådant jox på din? Om den inte tänder på startgas gissar jag också på vevaxelgivaren.. |
|
|
Har testat med startgas men händer ingenting! Ingen gnista alls! Vart sitter vevaxelgivaren? Mvh Andreas |
|
|
Se bilden längst ner: Länk mvh/ Anders |
|
|
Fick tag i förra ägaren idag och fråga om larm! Och mycket riktigt som tidigare användare skrev så fanns det ett eftermonterat larm i denna! Åkte därför till han idag och fick ett box med massa kablar som han själv plockat bort ur bilen! Undra hur jag ska lösa detta :/ |
|
|
Nu är vevaxelgivaren bytt! Ingen skillnad! Har ingen gnista alls från tändspolen! Skaer som är bytta/testade: Tändspolen Vevaxelgivare Soppapumpen tändstiften tändkablar Några fler idéer??? Mvh Andreas |
|
|
Kolla reläna på vänster hjulhus,ger spänning till pump och gnista. Börja att knacka på dom annars får du bygla,sitter under plastkåpa original. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.