|
|
|
|---|---|
|
Någon som har hört nåt om och/eller testat Scandinavia Chiptuning? www.scandinaviachiptuning.se Jag tycker det låter för bra för att vara sant. T.ex en BMW 330d F3x på 258hk och 560Nm, får med S. Chip 328hk och 727Nm. //Robert H. | |
| Be dem visa upp bänkpapper? Att skriva en viss effekt på sidan utan opartiska underlag är typiskt försäljningsknep. Låt se vad de visar upp så vet du om det är för bra för att vara sant eller ej. | |
|
Tittar man på siffrorna på en 320d e90 så är de rätt dåliga siffror jag kör Tekniktemas har rätt nyligen satt in den har dock justerat upp den utöver de den kommer reglerad till och bilen går riktigt bra och de finns nog mer att hämta |
|
|
Rena fantasisiffror. Det är för bra för att vara sant. Här är ett annat företag som skojar på lika friskt: Länk /Janne |
|
|
Det som jag funderar över utöver det här med Nm och hk, är att det finns boxar till de nya bilarna, BMW 330d F3x t.ex, och att det funkar i dessa nya bilar? Jag har V-tech Steg II på min 320d E91. 220hk 440Nm känns definitivt inte väl tilltaget. Jag antar att chaufförerna i ett flertal bensindrivna bilar från 200-250hk, har haft ganska sur mule när de ser en 320d segla ifrån. Kul!! Min sambo har en 116d V-tech Steg I, 180hk 400Nm och den går oxå bra! |
|
|
Det behöver inte vara fantasi siffror de där inte jag skall dock bänka min bil här framöver för att se |
|
|
Absolut inte! Jag menar att V-tech INTE överdriver sina siffror. En Golf R på 270hk hängde jag inte riktigt med. Jag låg i suget och tappade två längder från 90-220km/h. Men en Golf GTI på 211hk tappade flera längder när den låg i suget bakom mig, i liknande hastighetsintervall som ovan. |
|
|
350d syftade dock inte på dig :) men varför box fungerar till nyare bilar och mappning inte gör de mappning måste du programera om bilens styrsystem boxen manipulerar bara värden från givare så det är fortfarande bilens styrsystem som styr på dieseln så som exempel nu så säger vi att styrsystemet skall ha ett diesel tryck på 1bar medans boxen manipulerar signalen och säger att trycker bara är 0.5bar så då ställer styrsystemep på så att den får en bekräftelse på 1bar men som egentligen då är 1.5bar och vipps så får du in med diesel än tidigare och eftersom att blandningen blivit festare så vet styrsystemet också om att den måste kompesera detta med mer luft |
|
|
Växellådan i 330d är bara specad för max 700nm om jag läser siffrorna rätt ... (GA8HP70Z) Skulle aldrig medvetet chippa sönder lådan, men det är väl sånt som kan hända om man låter någon random källarfirma fixa ett .. /n |
|
|
///535 power. Informationen i ditt sista inlägg antar jag att du fått från en försäljare av dieselboxar. Det innehåller en hel del felaktigheter nämligen... Flåklypa |
|
|
klart den inte är rätt men vad för felaktigheter syftar du på. förklara dig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.