AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
360

Är det värt att behålla e21an?

Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Nu har jag haft min 320i sedan 98 och har lagt mer så otroligt mycket tid och pengar på den. Den är i hyfsat skick och går bra oxo.
Jag var och besiktigade henne i morse, har inte haft några egentliga problem med besiktningar sedan jag köpte och renoverade henne men idag så fick jag 2or på avgasupphängning, handbroms och en fjäderskål.

Som ni förstår så är det en ständig hatkärlek till denna gamla kära, min förstabil. Jag är inte så stadig i budjeten längre då jag studerar.
Min fråga är alltså: ska jag renovera 2orna och behålla henne eller sälja? Jag förlorar pengar i båda fallen som jag ser det...

Riwa
Fråga dig istället om du kan få tag på någon billigare bil? Din bil kan ju i stor t sett inte sjunka prismässigt, billig och enkel konstruktion => billig i drift.
Om du köper en annan bil får du först lägga en större summa än du får lägga för att repa den gamla plus att du tappar en hel del i värde på något år.

mvh
Berg

Den är inte lång men den är smal......
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Känner du nå´n som kan svetsa så är tvåorna snart "släckta".

/Kristian
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Om du "behöver" bil överhuvudtaget ska du behålla den!

Kiip Spiiding!
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Tja, behöver och behöver....det är ju roligt att ha den och roligt behöver man ju ha.
Jag har redan snackat med verkstan och de skall fixa det framöver. Tack för stödet ´=)

Riwa
ma
142
matz81
315 -82
523 -96
föreslår du renoverar 2:orna...
Tycker du ska behålla den tills du har råd med en bättre (?) bil.
(Om det överhuvudtaget finns bättre bilar än E21, alltså...)

Bakhjulsdrift regerar !
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Fixa bilen...En BMW behåller man såklart,se bara på mina bilar o jag har hunnit bli 38...;)

Mvh Janne.
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Är bilen i övrigt fin så gör vid den för tusan!! E21:an är iaf i mina ögon en av de snyggast bmw-modellerna, och tro mig, det kommer att bli en klassiker! Om 5 är är en fin E21 svårt att hitta med tanke på hur många det står på skrotarna runt om i landet...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.