|
|
|
|---|---|
| Jag behöver polera lyktglasen på min e39 och vill ta bort dem för att kunna polera hela ytan ordentligt med maskin. Hittar ingen bra beskrivning på hur man gör på forumet. Måste man ta bort strålkastarna ? Hur gör ni utan att skada dem ? Går det utan värme + | |
|
Koppla bort alla elkontakter inkl blinkers och sedan sitter det 2st skruv(8mm skalle har jag för mig) på ovansidan och en nedtill mot kylaren sedan är det bara att dra dem rakt ut , kan kräva lite lirkande då det sitter en styrning undertill. Polerar gör du med glasen monterade på strålkastarhuset och den lackade listen i underkant sitter bara "fast klickad". Plasten i glasen är väldigt hård så det skall mkt till innan du skadar dem , jag slipade först i flera steg med sandpapper för att sedan avsluta med rubbing och sist med polerwax för plexiglas på lumpskiva. |
|
| Tack för redogörelsen, men jag skulle behöva ta bort glaset för att göra rent på insidan. Det är dammigt där och jag vill ha tillbaka maximalt ljus. Allstå hur får man bort och monterar glaset utan att förstöra det ? | |
|
Länk Om du har de äldre strålkastarna. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du de gamla ljusen innan facelifte köp nya glas. Finns även glas till faceliften men de är knepigare att byta. De "gamla" är bara på att snäppa av och nån skruv och list som ska bort och gör även rent glasen innanför. Länk Länk Länk Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.