|
|
|
|---|---|
|
Har två problem nu å det första är Att när jag gasar ä ska accelerera på tex motorväg så tvekar den å spottar ur sig liten svartrök, kommer vid 2.5-3000 varv annars går den fint, har en kcr box men är samma utan den..fick tips angående LMM som jag bytte till en beggad på skroten, men är likadant, dock när jag drar ur kontakten händer det ingenting med.motorgången, men när jag kör den så går den.som en kratta.. Kan tillägga att den där tråden inuti LMM är kvar på båda.. Andra är att när jag ligger på en stadig gas på motorväg å gasar lite till så rycker.å hoppat.bilen typ, drivknut? Testat köra startgas runt å inget läckage finns... Inte kollat felkoder då ekonomin inte riktigt stödjer det... Funderar dock på st.köpa en vag läsare på biltema, någon som vet om dom funkar bra? | |
|
00539, 00575, 17978, 00527, 00532, 01025 Dessa felkoder fick jag men kan ek tyda dom, fattar inte nå om de..... |
|
|
00539 - Fuel Temp Sensor G81 00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer 00527 - Intake manifold temperature sender -G72 00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low 01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction Börja med att nolla koderna och se vilka som kommer tillbaka , givarna G81 och G72 kan ju vara en orsak till varför bilen inte går bra . Lycka till ! |
|
| HAHA falsterbo var lite snabbare :) | |
|
Får mäta upp batteriet, bilen startar perfekt hela tiden å verkar friskt men... Fuel temp sensor å g72 vad ska jag kolla efter? Bytte lmm till en beggad på skroten, men är likadant ändå, en ny kostar 2000 så va som otaaggad att köpa ny... Den e då hel så kanske rengöra pinnen lite... Visst ska de bara vara en tråd i mitten? |
|
|
Länk Länk Va ut å kolla lite å såg detta, det är insuget(?) å vakuumklockan tror jag, en.silvrig sak som sitt.vid turbon, va nå skiti jävulskt , kan det vara.en.möjlig faktor? Rengjorde inget nu för nådde knappt då skruvarna satt som sten å hade.inget att rengöra med.... |
|
| Eller vad sägs? | |
| Vad heter dom givarna å vad söka å varjag då jag ska köpa dom? | |
|
Tror att jag kanske hittat något som har mes felet att göra, magnetventilen, slet ut den å körde då tveka sen inget men kom lite avartrök men den gick mycket bättre, det kanske är fuel temp sensorn som e fel med svart röken? Vad ska jag säga i affären att jag är ute efter om jag vill köpa fuel temp sensorn ??? |
|
| Mätt batteriet å det va friskt..... Ingen som har nå idéer ..... | |
|
Kollade wg armen å den va rätt pall men gick rubba ytterst, med mycket tryck, ska jag göra.det med.bilen på eller av? Kopplade ur min kcr.box.å rycker.inte lila mycket men den e.nå grymt slö nu..... Accade 100-140 på typ ett bra tag kände det som... Dock.e de 90hk men.är nästan att polon med 55hk drog.snabbar.iväg.... |
|
| Kollade mv idag dock glömde jag märka kablarna så blev intressant hehe... Testade lägga 12v på stiften å klickade inget, testade blÅsa i den å den gick blåsa l 2 kanaler tror,jag det va å en va pall, ska ja köpa ny? | |
|
Mätte kontakten som går till magnetventilen va 12v dit å.30ohm på stiften på ventilen, testade koppla 12v med.separata kablar å den låter ingenting, inget klick ingenting, gjorde en liten fail att glömma märka slangarna vart dom ska... En röd en.blå en svart, En från luftinsuget? Hittade bara ett litet hål som är just innan LMM, andra från wg å andra från turbon? Vad händer om de sitter fel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.