|
|
|
|---|---|
|
Hej.. När jag kollade in två olika f30 bilar märkte jag att den fanns rost på 2012 års modeller. Båda bilarna i fråga hade synliga rostfläckar runt punktsvetsarna vid bagageluckan i vänstra och högra övre sidan. På den ena fanns även en fläck bubblig lack, kanske rost det med? Mitt på luckan ovanför regskylts belysningen. Någon mer som reagerat över detta? | |
| Stolarna rostar med... | |
|
Det är väl fullt normalt för BMW är numera standardutrustade från fabrik med rost... /J.I |
|
| Hur lyckas man? | |
|
Bump. Vår bil ska in på omlackering på förenadebil:s skadecenter här i Malmö imorgon. Dock är det en 320i -04. Rost i båda hjulhusen bak. Inte lite heller, det är stora rostbubblor. Innan något åtgärdades skickades det iväg bilder för att få det godkänt. Och vi fick svaret att det kommer att gå på garanti, vilket kom som en överraskning med tanke på BMW:s sätt att hantera övriga garantiärenden. Anmärkningsvärt att BMW har så dåligt rostskydd om nya f30:or rostar. BMW gör (gjorde) fantastiska motorer och bilar. Men när man har med garantiärenden o göra så känns det helt plötsligt som om man är inne hos Dacia. |
|
|
Från och med Januari 2004 så förlängdes väl rostskyddsgarantin till 10 år och det är nog det som ligger till grund för eran omlack. |
|
|
Hittade en till 325 -12 med rostiga stolar.. Man blir ju förbannad, tänk hur dom kan se ut om 5år :) Nä får nog ta en e9x istället känns det som. |
|
| Ingenting på min kärra... Vad menar ni med rostiga stolar??? | |
|
Stolarnas underrede och även gångjärnet (om fällbara stolar). Googla: "BMW F30 rust" mvh/ Anders |
|
|
fy fan rent ut sagt efter att googlat lite på AKN förslag. Hela bilen består av rost i princip, vad händer egentligen? Fixat detta på senare modeller? |
|
|
Att stolarna rostar är inget konstigt, alla bilar har "skeletten"olackerade nuförtiden. Pedal ställ, stols underreden, under instrumentbrädan, minsta kontakt med fukt och det blir rost fläckar, problemet med bmw stolarna är väll att det borde varit övertäckt med tyg dvs ej synligt. |
|
|
Jag har ingen rost på mina stolsunderreden än så förhoppningsvis så har dom kommit till rätta med det problemet iaf. |
|
| Det är -12:or som har problem med stolarna. Det skall vara åtgärdat från -13 och framåt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.