|
|
|
|---|---|
|
Idag hände något mysko med min bil 320d e91 -07 Åkte med farthållare i 90km/h och närmade mig en bil, stängde av farthållaren och gasade med foten. Närmade mig bilen mer och släppte nu gasen för att minska hastigheten. Kände ett litet ryck, inte speciellt kraftigt men lite mer än normalt för att släppa upp gasen när jag gasade så lite. Kändes ungefär som att accelerera ganska hårt för att sedan tvärt släppa gasen. Efter några sekunder skulle ja börja gasa lite igen för att hålla 80km/h som bilen framför höll men nu hände inget?!? Efter några förvånande sekunder insåg jag att RPM'et gick till 0 när ja tryckte ner kopplingen, såg inga meddelande i bilen så jag tryckte in startknappen och bilen hoppade igång som vanligt. När bilen gick kändes allt normalt, gick in i menyn och gjorde en check på bilen. check ok stog det. Åkte in på en parkering längre fram och tog fram min OBDII enhet och läste felkoder. Inga felkoder hittades. Någon som har den minsta aning vad som hände? | |
|
Vevaxelgivare (sensor) kanske,brukar inte den kunna ge liknande symptom?fortsätter det eller om den blir trögstartad skulle jag kolla upp den,soppapump och dylikt är väl också något i felsökningslistan,kamaxelgivare(sensor),eller så tyckte bilen helt enkelt att det var dags för kafferast. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.