|
|
|
|---|---|
|
Min 535d -09 pissar en jävla massa olja och det är rätt geggigt, det verkar komma från röret som går mellan turbo och intercooler , det känns lite som vevhusventilationen va? Jag var in på Bilia Group Segeltorp idag o frågade lite, dom provkörde bilen och sa att det berodde på att jag kör med öppet filter sa han. Saken är den att jag kör originalluftfilter men steg2 från vtech, så det var vinet han hörde... :) Vad tror ni felet är? | |
fredde 7 |
Sitter en gummipackning både uppe och nere på röret/slangen, två olika sorter. Byt dem och ditt problem är borta. Vanligt på våra bilar detta. |
|
Okej!! :) det låter bra, ngn som har artikelnummer på dem? |
|
| 11617790547 | |
| 11618506786 | |
|
Tack så mkt!! |
|
|
Hej hade just in min 320d -06 för det problemet. Åkte på att byta turbo "axiellt glapp" |
|
|
Ngt axiellt glapp tror jag inte på alls. Är det axiellt så trycks oljan ut i avgashuset bakåt. |
|
|
De där artikelnumrena är för packningarna på röret EFTER intercoolern. Jag beställde dem som är mellan turbo och intercooler nu, ska väl byta dem imorrn förhoppningsvis är tanken. |
|
fredde 7 |
som jag skrev tidigare, två olika sorter, ser rätt så lika ut i datorn, men är olika i verkligheten, |
|
Tänkte ge mig på att byta dessa på turbosidan. Är det ett enkelt ingrepp? Tips från någon av er som redan gjort det? Vad jag kunde se så drägglar den vid igången till intercoolern men kan ju lika gärna runnit ovan ifrån. Innehar bara nedre packningen just nu. |
|
thekinglives |
eholmberg: Vänta med bytet tills du har den övre, det är troligtvis den som läcker. Ingreppet är enkelt, Bort med främre plasten under bilen, dra ut metallclipset som låser slangen både uppe o nere, byt packningar. |
|
Hej Fredde! På min 525d så har jag samma fel som eHolmberg Den fuktar olja precis vid ingången till intercoolern . Finns det någon uteslutningsmetod att tillgå för att försäkra sig om att det är packningarna som är dåliga och inte axialt glapp i turbon. Står själv I valet eller kvalet att byta turbo. Man kanske ska ge sig på att byta packningarna Först Mvh Igor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.