|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Catch_me hade jag valt lätt men tror att den är upptagen fast jag haft den i många år, attans | |
|
Men är det inte max 6 bokstäver som man Max får ha,Eller har jag fel ?! Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
jonte520d: Sen några år tillbaka får man ha 7 bokstäver/siffror på sin personliga registreringsskylt. Mvh Asken |
|
|
Jaha , där ser man på . Tack för informationen :) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| Jag såg en som hade 645 på sin skylt i dag. | |
| "SKYLTEN" | |
|
Så här säger transportstyrelsen om personlig skylt. Rätten till en personlig skyltbeteckning kostar 6 000 kr och gäller i tio år. En främre och en bakre skylt ingår i priset. Observera att om du inte betalar inom tre veckor, tas din ansökan automatiskt tillbaka och den beteckning som du valt blir ledig. Tecken Skylten ska ha minst två och högst sju tecken, mellanrum räknas som ett tecken. Teckenkombinationen kan bestå av siffror eller bokstäver – eller av både siffror och bokstäver. Du kan använda dig av alla bokstäver i det svenska alfabetet, A-Ö, samt siffror 0-9. Observera att sju tecken endast kan användas på en skylt av ordinarie storlek (480 x 110 mm eller 520 x 110 m). I annat fall gäller max sex tecken det inte är tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav) formatet på bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers O och 0 (nolla) jämställs som tecken. Du kan inte beställa en skylt som innehåller något av dessa tecken i samma kombination. Exempel: TOMMY (med O) eller T0MMY (med nolla). Detta gäller för alla kombinationer om du vill använda en kombination som motsvarar ett produkt- eller företagsnamn ska du kontakta den som äger rätten till namnet och få ett skriftligt medgivande, som du bifogar ansökan. Skylten får inte ha en teckenkombination som väcker anstöt eller medför olägenhet för någon. Alla inkomna ansökningar granskas innan de godkänns. Om en ansökan inte godkänns beror det oftast på att beteckningen som valts är upptagen eller olämplig. Informationen uppdateras veckovis. Vi reserverar oss för ändringar som ännu inte har hunnit registrerats. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.