|
|
|
|---|---|
|
var till Västerås i helgen och såg nått så JÄVLA fult.. Men tänkte sedan efter att det måste vara nån med väldigt dålig smak eller någon som vill ha MAXIMAL komfort. en 728 av något nyare modell med 14" plåt fälgar med DUKTIGT hög profil.. VARFÖR???? har man råd att köpa en så fin bil så har man väl råd att kosta på den lite med ett par liiite större fälgar, åt minstånde ALUMINIUM! ---------------------------- King of the road | |
|
14" ? Får bromsarna plats i såna fälgar ens.... Ja ja, snyggt lär det ju inte ha varit iaf! "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
tydligen så fick de plats.. 215/80/14 om jag inte minns fel.. ---------------------------- King of the road |
|
betriebsanleitung1 |
Det låter ganska extremt med 14''.Men jag kör hellre med originalhjul&profil än 18/20 tum och vinglar över vägen med obefintlig komfort.Då kan jag lika gärna köra en gammal golf för det är bekvämare. |
|
Har nu 17" Aluminium fälgar med 235\45 på Och det jag kan säga är att jag byter till orginal fälgarna denna veka. För på dom så får jag högre profil och bättre komfort... Då blir det mysigt och mjukt.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Kör bara med orginal 15". Hade TRX skit på min e23 och det tänker jag aldirg göra om, samma sak med 17". Att sula om är dyrt, väghållningen är bra men den blir hur orolig som helst. 15" har visat sig från sin goda sida, härlig komfort på autoban, inga problem med stabilitet i 200 och dessa bilar ska njutas inte hetsas... annars kan man köpa en m5 eller m3 ;) |
|
| Håller helt med ovanstående orginal gäller på e32. | |
|
original? hmm mitt "original" reservhjul är 240 bred!! 240 inte 225 eller 215 eller 235 utan 240. hur fuckd up e inte det? |
|
|
Stene>>>240mm brett=En bredd på TRX-hjul.(415) Mvh janne. |
|
| trx? vad e det? visste väl att det var nåt skummt med det. jag vill hellre ha nån sån där mc reservhjul. du vet max 80 blås o smal som fan. nej förresten, jag vill ha fyra såna mc hjul! :-) | |
|
Finns en del svar ang. TRX här på forumet,men det jag iaf kan skriva om det är att det är en fälgsort som har mått i mm o inte i tum som normalt är..T.ex 365,390 eller 415 som anger höjden på fälgen i mm sedan är bredden i tum,som vanliga fälgar m.a.o. Dem har oxå en konstruktion som är något annorlunda.. Bl.a skall det visst inte vara så lätt att däcket kränger av vid punktering el. dyl som en vanlig fälg. Högre komfort har jag oxå hört/läst att det ska kunna vara i TRX...Dyra däck är det hursomhelst..Ingen succe direkt..lika bra att använda som garagekonst på väggen där istället för på bil..;) Svårt att hitta några däck till dessa oxå. Egentligen är det bara Michelin som man måste vända sig till vid nytt köp=Svindyra. Finns eventuellt regummerade att få tag på om man är sugen på det. Avon har oxå tillverkat dessa TRX-däck men hur det är nu vet jag icke=isf lite billigare än Michelin(ganska mycket billigare). Mvh Janne. |
|
|
tack för informationen Janne T. nej jag tror inte att jag vill ha trx på bilen, jag blev bara så jäkla förvånad över bredden . e ju lite skum dimension. "240" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.