|
|
|
|---|---|
|
Undrar var för det sitter ett spjäll i luftburken på min 318d?? | |
|
Kanske en dumfråga, men varför ska det vara bra för sen en slang stump som bara hänger rakt ut i motor rummet om spjället öppnas suger det ju bara varmluft från motorn verka ju hel dumt man vill ju ha kall luft. Fast är ingen hejare på diesel motorer för dom kanske det inte spelar nån roll om det är varm eller kalluft tänker mest effektmässigt. |
|
| På vintern suger den varmluft. Så är det i princip på alla bilar både bensin och diesel. Sen ca:20 år tillbaka. | |
| jaha där ser man vad händer om man pluggar den???? | |
| Varför Skall du plugga den? Tror du att motorn är felbyggd från BMW Spjället ser ju till att motorn får Rätt temp på luften som går in till förbränningen. | |
|
suck |
|
|
ja då vill jag veta vilken temperaturen den ska ligga på ??? För hör aldrig hört talas om att varm luft ska vara bra för en motor. Men visst bmw är ju bäst på allt så då ska väl det vara så. |
|
|
Vilken temperatur va skall ligga på? Eftersom moderna bilar strävar efter att ha så bra avgasvärden som möjligt så har biltillverkarna massa olika mer eller mindre bra lösningar för att uppnå detta. Vissa påverkar effekt negativt men avgasvärden positivt. Men borra du ett hål i huven så luften kyls så kommer din bil nog gå mycket bättre. |
|
| Vilken bra idé. Men jag tror det blir snyggare om man drar ngo spår men vinkelslipen, så det ser ut som gälar. | |
| Tur att det här forumet har så smarta ingenjörer som tror dom jobbar på bmws motorutvecklings avd tack för tipsen ska prövas. | |
| Fast det va ju du som la ribban så lågt | |
|
Sen jag skiter väl fullständigt i om min släpper ut mer avgaser jag tänker bara effekt mässigt. Men ni kan ju dra extra varmlufts slangar till era motor så kanske ni släpper ut mindre avgaser och får mindre effekt mitt tips till er värt att testa :) |
|
|
jaha var det men tur att ni kommer med såna bra svar då.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.