|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
| Sahi, Backvarnaren är fixad. Vet du möjligvis vilken signalkabel det är för alla andra varningsljud? vill ha bort det helt och hållet. Finns det annat som påverkar om man drar ut den kabeln? | |
| Är alltså pdc jag pratar om | |
|
MarkusH: Vad jag lyckats läsa mig till är att det är möjligt att programmera bort de andra varningsljuden. Skulle nog tro att de kommer i samma kabel som din musik.. Så att rycka kabeln vore väl som att koppla ur högtalaren :P Riohlsson: Så länge som du använder signalkabel framifrån till framsystem + bas samt signalkabel bakifrån till de bakre högtalarna bör det nog funka. Bara du har koll på ohm:en, att högtalare och slutsteg pallar den belastningen... Däremot blir ju de bakre högtalarna fortfarande kraftigt "eq-ade" om du inte haft hifipaket eller liknande.. Såvida du inte kan få in dem i din processor också, för att kunna skicka ut ljudet till steg och högtalare efter en signalsummering.. Kan till allesammans rekomendera: Länk Där finns väldigt mycket matnyttigt!! Sahi |
|
|
Som jag tänkt koppla då jag fått alla grejer. Framsystem på kanal 1 och 2. Bas bryggad mellan kanal 3 och 4. Blir pdc bara tyst eller kommer det brumma i basarna? Hur ser det ut bakom stereon? Är det ett kablage? Alltså det kablagekit jag köpt får det med endast främmre högtalare? Eller kommer bakre med i samma? Jag har hifi paket men inte det värsta av dem. |
|
|
Sahi, jag har omprogramerat min ljudprocessor så plinget är nu överkommligt. Fick in min sub idag efter mycket sågande och byggande av baslåda. Blev en 60liters hifilåda med 4" port. Jag la inte så mycket tid på att EQa men av den timma jag hann lägga så har jag kommit fram till följande.. Det är verkligen inte lätt... Jag har kommit så långt att jag ställt in filtern ungefär vart dem bör ligga men brantheten lär jag få pilla vidare med. Just nu känns det lite övermäktigt =) Riohlsson, kan tyvärr inte hjälpa dig med kabelstammen då jag själv har klippt i min. Skall ljudsystemet ut nångång så tänkte jag löda ihop det och dra krympslang. |
|
|
Riohlsson: om du lämnar de bakre högtalarna på stereon kommer pdcn att fungera. Annars vet jag faktiskt inte heller hur det ser ut. MarkusH: Nice! Måste ha blivit tryck i kupén. Själv har jag 12" sluten sub spelandes skidluckan vilken jag tycker ger mig vad jag behöver. Och jag är ändå personen som vill ha grymt tryck :) Har själv inte börjat pilla på eq i min dsp, måste läsa på om hur allt fungerar så att det inte blir sämre :) |
|
|
Jag kommer nu köra Bit ten och ett 4kanals steg för innehögtalarna och ett 2kanals steg för basarna. för att då skall allt fungera utan problem. sen i framtiden blir det en 12:a i skuffen på förarsidans sida återkommer om resultat högtalarna i bilen förblir original till en början förutom basarna under stolarna som är Ampire basar |
|
|
535 power Vet du om bakre signalerna kommer med på det nya kabelkitet elr behöver man 2 kabelkit? Snart har man alla grejorna hemma. Är fönsterramen man väntar på :) |
|
| Tänkte sälja min Audison bit ten om någon är intresserad. 2000kr. Använd en vecka. | |
| Felskrivning, 2200kr skulle det vara. | |
|
MarkusH: Hur kommer det sig att du redan gör dig av med den? Fick själv min 6to8 installerad idag. Riktigt bra dsp! |
|
|
Var själv tvungen avvakta med bit ten :( ful parkeringsskada som ska åtgärdas och försäkringsbolaget verka inte vilja ta det som p skada så en självrisk på 6000 blir det till att punga ut:/ Men har satt in mb quart grejerna i bilen. Tycker egentligen inte det låter något vidare. Basarna i dörrarna slår igenom då man vill poppa och 8" känns knappt under stolen.. Gissar på det blir bättre med ett riktigt slutsteg och bit ten? Dessutom verka bilens steg hålla på med nått fuffens för då man poppa på med musiken så minska den basen ibland för att sedan efter ett tag börja poppa på igen.. Varför gör den så? Sönder? Eller gör den så för att rädda högtalarna om dom slår igenom? |
|
|
Jag testade också att köra innan jag kaliberade om ljudet genom processorn och fick liknande reslutat som du Riohlsson. Ljudet blev bra mkt bättre efter man ställt in att inte dörrarna inte skall spela under 180hz och höja gainen på slutsteget under stolarna. Jag ville väldigt gärna ha kvar PDC och allt sådant men nu har jag lagt mycket pengar på systemet och kompleterat med en subbas av bättre kvalite så har jag bestämt mig för att köpa mig en dyrare eftermarknadsenhet som har 3 lågnivå utgångar och bluetooth. Och då behöver jag inte min processor längre och tänkte iaf få tillbaka lite pengar. Säljer den för 595kr under nypris och är i stortsätt helt ny. Riohlsson om du är intresserad så har jag en processor övers för 2200kr =). Lägger ut den på blocket nu snart tänkte jag.. Men om jag inte hade kört på en stor bas i bagaget hade jag haft processorn kvar. |
|
| Jag har lite annat å stå i så må avvakta med processorn. Vill också ha kvar pdc. Men det borde väl ett 5 kanals steg kunna fixa? | |
|
Måste ha kopplat fel.. Mina fronter går fullrange och basarna är delade vid 100hz dock glömde jag att skära 40hz och nedåt men jävlar va dom dunkar på.. Alla som satt sig i bilen tror att det är en sub i skuffen typ.. 535power som dessutom tävlat i billjud är impad.. Visst Earthquake eller German Maestro basarna kanske låter högre Men då kostar de som hela systemet och passar inte bolt on. |
|
|
Rikei Kör du med bilens egna steg? I mina dörrar dåna de som på som fan. För mkt tycker jag. Medans under stolarna märks det knappt.. Kan jag ha råkat fasvända dem? Om man råkat fasvända, skicka steget på mer kräm till övriga högtalare som inte är fasvända isf? |
|
| Jag kör med Ampire mbm 100.4.. Om ena basen är fasvänd tar de ut varann inte annars.. Meeen!! Det lät skit när jag körde högnivå in i steget.. Men det va innan jag först köpte hi/lo omvandlare.. Då lät det bra.. Sen med Bit Ten ännu bättre.. | |
| Rikei, jag är inte nöjd med högnivå in till bit ten. Kör du hi till low och sen in till aux på bit ten? | |
| Högnivå rakt in.. Men du får ju kalibrera så du har rätt nivå in i bit Ten.. | |
|
Okej okej få kika om jag gjort rätt! Kan man använda ett 4 kanals steg och koppla in allt? Främre högtalare kanal 1 &2 och bakre 3&4 samt brygga basarna under stolarna på 3 & 4? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.