|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
Nej hertz basarna kommer ej få plats utan ordentlig mod Gladen passar direkt i och dom har också att driva med stereon |
|
| Okej! | |
| Är detta rätta basar? Jämfört med andra basar skiljer det sig mkt mellan watt talen. Men en sån rookie man är så kanske det inte är det som spelar roll? Man kan senare koppla slutsteget till dessa utan att spela sönder dessa? | |
| Länk | |
| Hittade ett helt kit här Länk Prisvärt? Var har ni placerat diskanterna? | |
| Dom är bra Rickeil har dom i sin bil | |
| Var hittar man panel till diskanterna om man vill sätta dom uppe i hörnet på dörrarna? Hur har andra gjort? :) | |
| På Rickeil s bil borrade vi bara hål och satte dit dom, annars kan man köpa original panelen hos BMW eller Schmiedmann | |
| Idag köpte jag MB Quart QM200.3 högtalarekit, Audison bit ten ljudprocessor och ett Audioson SR4 4kanals steg. Jag hoppas på bra resultat och för detta gav jag 7900 kr. | |
|
Köpte mbquart paket har ett slutsteg sedan tidigare :) men ljudprocessorn må jag vänta med :/ oväntad utgift i hemmet samt en tid på left hand tattoo som man må prioritera :) För mb quart paketet pröjsa jag 3195 för på dbakuten.se |
|
| Köpte allt på Dbakuten och hifi dörrlisterna för diskanterna via schmiedmann | |
| Själv kommer jag köpa Audioson bit ten och ampire 4 länkar digitalt steg kommer köra original högtalarna plus ampires bmw basar till en början | |
| Var på schmiedmann hittar ni listerna för diskanterna? Hitt int! | |
|
Höger list, artnr : 51-33-7-171-202 Vänster list, artnr : 51-33-7-171-201 |
|
| Dom är ju inte så farligt dyra | |
| Beställt :) | |
|
Fick mina saker idag förutom listerna för diskanterna. Har ju självklart köpt ett för stort slutsteg och visste inte riktigt hur jag skulle göra. Min installation är kanske inte optimal men byggde mig en liten låda med luftspalt och så att funktioner som fälla säten och att komma åt lilla lådan i bagaget blev intakta. [url=Länk [url=Länk [url=Länk |
|
|
Esch, det blev jäkligt fel. Testar igen Länk Länk Länk |
|
|
För att få lite klarhet. Hur kopplar man in audison bit ten ljudprocessorn? Högtalar kablar som idag går till respektive högtalare dras in till ljudprocessorn? Från ljudprocessor till steget via lågnivåkabel. Steget är ju 4 kanals så bakre högtalare används inte alls? Har 2 lågnivå ingångar på steget men behöver bara använda en? Om man kör med hög till lågnivå omvandlare, bör man dra från framhögtalare då eftersom ljud i bakre är filtrerat? Var finns kablage få tag på om man vill slippa klippa i orginalkablar? |
|
|
Jag lät bakhögtalarna va intakta och låter orginalenheten köra på dem som vanligt. Högtalarkablarna går under mattan framför stolarna. Jag tog signalen därifrån. Jag är dock lite besviken på ljudbilden efter min intallation och även om jag har en liten musikstudio hemma så får jag inte ordning på ljudet riktigt. Någon som kan det här med att eq;a en bit ten processor som har lust att hjälpa mig lite? Jag har nollställt EQ från huvudenheten men tycker inte MB quarts basarna orkar leverera något vidare.. Någon som vet vilken hz som frontsystemet skall läggas på och även midbasarna under stolarna för att få ett så bra ljud som möjligt? Just nu går basarna genom lowpass på 50hz men tycker basen slår igenom för lätt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.