AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.533

Garanti på rostskyddsgarantin?

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag fick en ny baklucka 2011 på garantin på min e39. Pga felmonterad plastklädsel började det rosta igen i den vänstra hörnan på luckan där plåten möter glaset, och arbetet gjordes om augisti 2012, och nu har jag alltså rost igen på samma ställe, 11 månader efter att det gjordes om andra gången. Vad gäller? Har man garanti på garantijobb? JÄVLIGT IRRITERANDE iaf och dels få tillbaka rosten och dessutom ev behöva bli av med bilen i XX antal dagar.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Så här ser det ut:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Rostskyddsgaratin gäller ju ej om det skett yttre åverkan
m2
64
m268
320d E90 -06
Alla garantier är frivilliga så om det finns hade du nog vetat om det. Däremot ska du reklamera det som ett "icke fackmannamässigt utfört arbete" enligt konsumentköplagen. Bra om du har en oberoende värdering (tex annan verkstad) att luta dig mot.
Trist Jonas
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
På betalda reparationsjobb har jag fått två års garanti - viktigt att ha koll på då man kan ha otur i bilprovningens lotteri angående spindelleder på 3-serien och då besiktar man gärna om inom två år efter byte så man inte behöver betala för byte efter två år igen.
Samma borde väl gälla på garantijobb tycker jag men det är bara tyckande.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Skittrist och riktigt dåligt!
Vore jag i Din sits: åk till verkstaden och visa vad Du hittat. Låt dem kommentera saken och komma med förslag på åtgärder. kanske vill de frivilligt få en chans att fixa problemet? Annars:
Konsumentverkets info:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.