|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja börja köpa orginaldelar i Tyskland och då inte bara för prisets skull. Körde ofta till Belgien förr och körde då in om BMW i Hamburg och köpte delar men också i Brlgien. Så mycket billigare och smidigt. Men har tappat kontakterna och skulle vilja köpa igen från någon seriös BMW.försäljare. Någon som har bra kontakter och ett bra ställe? Ulf | |
|
ebay.de, handlar nästan allt där ifrån olika säljare. Autoteile55/sagusport är min vanligaste källa till E39:an |
|
|
För att ta ett exempel som jag just nu skall köpa så är priset i Sverige fyra gånger högre än utomlands....Så en bra kanal till BMW originaldelar kan vi alla tjänna på....förr tjänade jag i snitt säkert femtio procent! Ulf |
|
| Medlemmar på Länk har bättre priser hos en tysk BMW-handlare, i snitt ca 20-25% under det svenska priset. Vet ej vad som gäller om man vill köpa delar till andra bilar än M. Jag har handlat därifrån, kostade ca 5000 inkl frakt, istället för ca 6200 i Sverige, men då MED ClubSweden rabatt på 15%! | |
|
Beställde idag från autoteile55,nya yttre styrleder för 68.70€+frakt 23,90€ av fabrikat Meyle. Det som gör mig konfunderad är att kostnaden på kvittot misstämmer mot det som dragits från PayPal. Köpte även nya skivor fram för 99€+frakt 17€ o summan blev ca 208€. Det konstiga är att kvittot från autoteile55 står 68.70€+frakt x2(47.80) + 19%moms...summa 116€. Nån som haft liknande erfarenhet av det här? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.