|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte hur du får det till att jag skulle antyda nåt om dina bilar Marin, konstaterar bara att det är lustigt att en småhandlare tycker det är ok att komma med felaktigheter i en annons... Är man "seriös" säljare tar man så klart reda på vad bilen har för utrustning och hittar inte på en egen utrustningslista. |
|
|
Enligt mej så är det säljarens skyldighet, speciellt en handlare att ha koll på sina bilar och utrustningen som de har eller inte har. Det är nog långt ifrån alla kunder som har kunskap i hur man söker rätt på information om bilar. Bellamy |
|
|
Marin: det spelar väl ingen roll om du har dålig kunskap eller inte, du ska ändå inte uppge felaktig information. Vet du inte ska du väl skriva dit utrustningen du VET att den har, är du osäker utlämna då det istället. Det är och förblir lurendrejeri att utge ett objekt för något det inte är, sen kan priset vara hur bra som helst. Ärliga säljare/objekt tål en granskning. Dock håller jag med dig gällande nyansskillnader (omlack) utifrån säljbilder, jag tycker det är omöjligt att utala sig om. |
|
|
Beträffande nyansskillander så om man följt några gamla trådar på AP så vet man att Silverstone II kan skilja sig i nyans emellan lackerade plast- och metalldelar efter några år ifrån fabrik. Om man sen är spekulant på en bil som är "billigast" på Blocket så medföljer givetvis en dubbel undersökning av bilens historik, skick och ägarförhållanden, iaf om man är BMW-entusiast och pedant! De som köper den billigaste M3 E9X som finns att få tag på i Sverige är nog antagligen inte de vi härinne kallar hängivna bilentusiaster utan snarare impulsköpare som går på pris och inte skick, utrustning och ägarhistorik. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.