|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Denna bilen var jag intresserad av förra året då den var nyimporterad från Italien, den har varken M-drivers Package, Adaptiva strålkastare, Helljusassistent, Bluetooth telefon eller Individual Audio, ja den har faktist inte ens det billigaste Hifi... Kan ju vara bra att veta för den ouppmärksamme köparen eftersom säljaren försöker luras. fy fy... PY29736 | |
|
Kanon att du lägger upp det här, vilken skojare.. Paddan: köpt m3 igen? |
|
|
Vilken skojare.. Peddan: köpt m3 igen? |
|
| Japp, fick bli en M3 igen, saknaden blev för stor:-) Dock gick jag mot mina principer och köpte en lite billigare -07 Italien import som rullat lite längre istället för svensksålt/lågmilat men jag är mycket nöjd änsålänge. | |
| Varför hänger du ut den bilen? Alla bilar behöver väl inte vara fullbombade? Är det konkurent till din eller? | |
| Marin: pga i annonsen står det att bilen innehåller utrustning som den inte har. | |
|
Det säger peddan ja. Eftersom inget reg.nr. finns kan man ju inte kolla upp det. Onödig trådstart. |
|
| Det är väl utmärkt att få den informationen, är man inte intresserad av detta kan man alltid bortse från texten/tråden. Denna typ av trådar är väl de mer värdefulla på AP tycker jag personligen med tanke på alla bedrägerier som pågår. | |
|
Marin: Det är enkelt att se att det peddan skriver är korrekt, bilen i annonsen är tagen i trafik 2012-04-26 och klassad som silver. Chassinummer PY29736 går till följande M3: Registreringsnummer: DJJ592 Fabrikat: BMW M3 Färg: SILVER Fordonsslag: PB Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I Identifieringsnummer: WBSWD91040PY29736 Typgodkännandenummer: e1*2001/116*0345*01 Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2012-08-28 Senaste EU-regbevis del 2: 2012-08-28 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2012-04-26) Tillfällig registrering: Nej Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2012-04-26 I trafik första gången i utlandet: 2007-08-31 Import/införsel: Ja Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2013-12-01 - 2014-04-30 Senast godkända besiktning: 2013-04-25 Vägmätarställning: 34555 Utrustningen DJJ592/PY29736 hade från fabrik: Daten für die Fahrgestellnummer: WBSWD91040PY29736 Modellbezeichnung M3 Ausführung Europa Typschlüssel WD91 E-Code E92 (M3) Karosserie Coupé Lenkung links Türen 2 Motor S65 - 4,00l (309kW) Antrieb Heckantrieb Getriebe manuell Außenfarbe SILVERSTONE II METALLIC (A29) Innenraum LEDER NOVILLO/H2 FUCHSROT (NCH2) Produktionsdatum 17.07.2007 Werk Regensburg Code Serienausstattung Standard Equipment S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CBA CO2 Umfang CO2 package S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration S223A Elektronische Dämpfer Control (EDC) Electronic Damper Control (EDC) S2MDA M Drive M Drive S2MTA BMW LM Rad M Doppelspeiche 220 S302A Alarmanlage Alarm system S313A Aussenspiegel Anklappfunktion Fold-in outside mirror S441A Raucherpaket Smoker package S490A Verstellung Sitzlehnenbreite Adjuster, backrest width S4MYA Interieurl. Leder Carbonstruktur schwarz Int.trim,leather,carbon struct.,black S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A Regensensor Rain sensor S563A Lichtpaket Light package S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S845A Akustische Gurtwarnung Acoustic belt warning S855A Sprachversion italienisch Language version Italian S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation S884A Bordliteratur italienisch On-board literature, Italian S8SPA Steuerung COP Control unit COP S999A Auftragssteuerung "HEA" Job order management "HEA" Det här är ett klart bättre inlägg än när du rekommenderar en 430tkr 525daxt utan navi med 3800mil, som dessutom står i samma lokal som du har dina till salubilar till en person som söker en 520dat med navi, ca 2000mil och ett pris på 350tkr. No offence Marin=). Mvh Stephan |
|
|
Jag hänvisade även till www.bmw.de Det finns inga "maxade" 520dat -12 <2000mil för 350'. |
|
|
Marin: konkurrent till min?! Jag har ju precis köpt en annan! Hur tänkte du där? Ärlighet varar längst! |
|
|
Jag tycker mig även se en nyansskillnad på vänster sida, framskärm/dörr. Grattis till M3an då Peter :) |
|
|
Tycker de ser ut som något står sidan om och speglar sig i dörren? Men visst , inte mycket annat är ju rätt på bilen så varför lacken! |
|
|
Vad trött jag blir på alla jävlar som ska snacka skit om en bil utan att ha sett den i verkligheten. På vilket sätt är det här en skitbil? So what att den saknar AUX ingång och bluetooth? Bilen har gått under 4000mil och kostar 315', vilket gör den till Sverigest billigaste M3 med dom milen. Den kostar minst 40-50' mindre än den näst billigaste med dom milen. Ägaren kanske inte är nån BMW nörd som kan varenda utrusningskod i BMW katalogen. Eller att det på en bild ser ut som en nyansskillnad mellan dörr och skärm som lika gärna kan bero på ljuset? 99% av alla bilar på blocket har bilder som kommer visa nyansskillnader. mer eller mindre. Lägg ner skitsnacket innan ni har fakta om bilen ifråga. |
|
| Det kan ju oxå va lite surt för den seriöse spekulanten som åker kanske 30 mil enkel resa i tron att köpa en nästan fullmatad M3 med det BÄSTA individual ljudet, och det ovanliga tillbehöret M-drivers package med blandannat förhöjd toppfart....+ resten då. Men du verkar ju tycka det är helt ok att lura en ev kund, frågan är om man hade vågat handla något av det du har till salu alls? :-) | |
| Kul när en bilhandlare tycker det är helt ok att ljuga om bilens utrustning... :D | |
|
Vidare så har väl ingen skrivit att det är en skitbil? Förutom du själv Marin? |
|
| Marin verkar ha vaknat på felsida eller så är han sur över att uppgifterna tycks stämma gällande bilen, dvs att den utges vara något den inte är. Skitsnack är väl snarare att påstå något som är felaktigt, bilexpert eller inte. Tycker också det är en märklig inställning... | |
|
Marin: brukar se dina inlägg som sakliga och seriösa.. Men det är väl kanonbra att den felaktiga annonsen uppmärksammas. Knappast skitsnack. Och det är väl ingen som påstått bilen är skit? Bara att ägaren kör med falsk marknadsföring. Vaknat på fel sida kanske som nån skrev.. :) |
|
|
En seriös spekulant kommer ta reda på reg.numret och om han är någorlunda BMW fantast, kommer han ta kolla upp utrusningslistan på BMWvin, innan han åker 30mil. Eller så ber man Stephan735i tar reda på allt om bilen ifråga :) Bilens ägare kanske inte är den BMW-nörd som vi flesta är här och inte har nån koll på utrusningen. Det är lite skillnad på att ljuga och inte ha kunskap. Hur många gånger har ni inte sett i annonser att handlare "friskriver" sig från felaktiga uppgifter i annonse? Man kan omöjligt ha stenkoll på varje tillbehör/extarutrusning på alla märken och modeller. Därför vi har BMWvin.com och auditillbehor.se Nästa gång är det min eller din bil som man hänger ut här för att nån tycker att man har fel nyans på ena dörren eller att man råkar skriva NAVI professional istället för NAVI business. @GE Försöker du antyda på något eller funderar på mina bilar så säg. mvh Marin (som börjar sin semester idag :) |
|
|
Nyansskillnaden är extremt tydlig på första bilden därför kan det ju vara bra att det uppmärksammas här, eller? Då kan man ju fråga ägaren varför det är omlackat, kan ju bara vara något så enkelt som ett dörruppslag. Just på den färgen och silvriga bilar så syns det väldigt tydligt. På min silvriga M3 E46 så var dörren omlackad, syntes inte i verkligheten men på vissa bilder syntes det lite. Därför är jag extremt petig och har lätt för att se nyansskillnader. Som sagt, det var inget negativt menat upp bara uppmärksammande. Dörren behöver ju inte vara omlackad men det ser verkligen ut som det. Trevlig semester då :) / Filip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.