AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.093

Problem med centrallåset samt vatten på golvet,.

to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej,

Har haft min Z3 -97 nu snart i 8år och har fått ett par problem med den... för det första så vill inte bakluckan låsas när jag låser med centrallåset med nyckeln, men låser jag bakluckan så låser sig hela bilen :(

Sen har jag problem med vatten på golvet på förarsidan vid regn eller en rejäl tvätt och jag har inte lyckats hitta vart vattnet läcker in.

Nån som har tips vad det kan vara???

//Daniel
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Verkar som om lösningen för vattnet är Länk så nu ska vi se om det går och fixa eller inte.... :P

//Daniel
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Hej,

Tack för tipset, har också läckage problem med min Z3a

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den.

Mvh Jocke W
BMW CS #01430
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej,

jag hade samma problem med en 318i E90. Det är dräneringen i dörren som klibbat igen och det visade sig just då vid tvätt nämligen.

Det sitter någon panel inuti dörren som rutan skall åka ner i som hade lossnat/klibbat igen och då rinner inte vattnet ner i dräningern i tröskellisten.

Vattnet vi pratar om är alltså det vatten som rinner ner på utsidan av fönsterrutan och ner inunder gummilisten.
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Har nu torkat ut bilen ordentligt och har beställt en ny list som har kommit... dock märkte jag att jag numer bara kan låsa upp bilen med fjärren inte låsa den samt att skuffen fortfarande varken vill låsa upp sig eller låsa sig.
Den måste jag låsa eller låsa upp med nyckel!

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.