AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.566

Ingen annan som piffat till sin F3x?

Sida 1 av 2
Vet att Vitoco bytt fälgar men annars verkar de flesta köra med originalfälgar och allt annat original. Gärna 18" fälgar med...

Är det målgruppen på Autopower eller har jag bara missat något?
Galleriet verkar innehålla 2 st F3x bara.

Jag har satt på HRE-fälgar, Akrapovic avgassystem, Bilstein coilovers och ett par delar från BMW M Performance.

Bilder:
Länk
Länk
Länk
Länk

Akrapovic:

Något mer måste väl lida av samma sjukdom?
Buspelle
Om inte annat blir man sugen när man ser din bil. Mycket snyggt och välljudande :)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag tänkte köra slut på mina originaldäck. Därefter får fälgarna ta vinterdäcken och så skaffar jag andra fälgar till en ny uppsättning sommardäck.
En helt annan sak. Vi har båda F30 335i och därtill nästan identiskt registreringsnummer. Jag har en trea som sista siffra, annars är det exakt som ditt nummer. När och var tog du ut din bil?
4 sept, 2012 på Bilia BMW Group i Mölndal.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
OK, samma vecka som jag hämtade ut min på Novation, Uppsala.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Själv är jag helt frisk (än så länge) och har därmed inget att tillföra..

/J.I
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Imolarot: riktigt snygg bil! Är det 20" som sitter på bilen?

Själv åker jag original. Är än så länge nöjd med m-sport och 19". Sneglar dock lite åt svarta njurar och power kit..
Verkar ha varit ensam ja... Får väl krypa tillbaka till F30Post.

DLC,

Ja, det är 20 på bilden (20x9 resp 20x10.5).
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hehe, ja det är nog en stor andel originalbilar på detta forumet. Rejäl skillnad mot f30post där väldigt många av bilarna har moddar.

Har inte fått min bil än, men jag dämpar längtan lite genom att surfa in i alla F3X-trådar.. :) Jag kommer nöja mig med power kitet (minus dekalerna) och tonade rutor eftersom bilen specades utan. Kommer köra på "standard" M-paket-19", tycker dom är riktigt fina. Personligt tycke och smak förstås, men jag gillar sällan eftermarknadsfälgar.

Snygga bilder dock!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Sjukt fin bil! :) Första f30 som jag har sett som ser "rätt" ut, bra jobbat!
Wiberg,

Hehe, känner igen tankegångarna. OEM ser ofta bra ut men tycker det är rätt tråkigt ET på alla OEM-fälgar och sedan så har ju alla andra de redan. Smaken är ju som baken men att generalisera att inga eftermarknadsfälgar är snygga vet jag inte om jag kan godkänna ;)

joxgbg,

Tackar!
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Instämmer med joxgbg, bra jobbat Imolarot. Detta är första F30 335i som jag känner att jag hade velat byta ut min egen mot ;)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Imolarot>> Haha, nä, jag tänkte själv på att det var lite väl generaliserande. Jag får väl ändra till att det inte är många eftermarknadsfälgar som jag har sett och tyckt om. Sen kan jag hålla med om att det är roligare att ha lite annorlunda utseende än alla andra. Här i Sverige känns det dock inte som att 19" M-fälgarna kommer bli så vanliga att jag kommer störa mig på att alla har likadana fälgar som jag.
Wiberg,

Hehe, jag anade vad du menade. Jag säger till mig varje gång jag byter bil "att denna skall jag behålla i originalskick". Snart kommer det hända! Det tråkiga med F3x är att de är så förbannat höga med originalfjädring annars så är en del av tillbehörsfälgarna som finns direkt från BMW riktigt snygga med...

OB,

Bra, skall komma ihåg det när jag skall byta bil! :D
Förmodligen Sveriges (Europas?) snyggaste F30! Grattis! :)
Uf
5
UffeE86
320DA M-Sport 2013
Har bara haft min F30 i dryga 2v och inte gjort nått än men har planer inför fram tiden,

Nån som har något tips på front "läpp" till M-sportpaketet? har bara hittat från Kelleners men gillar inte den då jag vill ha en mer rak linje.

Samt om nån har nått tips på vart man kan hitta Breyton till bra pris?
UffeE86,

M Performance - Länk
END.CC - Länk
3D Design - Länk
Varis - Länk
Vorsteiner - Länk

Vorsteiner kommer bli mitt val skulle jag tro...
Sedan angående Breyton så skulle jag bara kollat på eBay.de eller någon annan tysk site. Men tänk på vilka Breyton du köper, de flesta är tunga som f-n och försämrar komfort, köregenskaper och mer därtill.
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Nämen, att jag inte gjorde kopplingen tidigare buddy :-)

Är det någon som har koll på "uppiffningar" och fitments, med klass, så är det herr Imolarot. Håller med honom, behövs lite mer egen touch på bilarna i sverige, fårmentaliteten måste bearbetas :p

Hade jag inte fått sålt på mina 403M skulle jag köpt spacers för att råda bot på kobentheten. Vill väldigt gärna sänka den lite samt sätta på performance läppen&diffusern, men är rädd för problem på vintern och detta är ju min DD :/
Vitoco,

Haha, kärt barn har många namn!
Just höjden är nog inga problem. Min är sänkt rätt mycket och jag har inga som helst problem med att komma över farthinder eller liknande och fronten går även över de flesta trottoarkanter med. Bilen blir ju inte lägre med läppen heller (mer än tjockleken på den) men den bygger ju lite framåt.

Men om man kör H&R Sport med läppen på lär man ha noll problem med det praktiska.
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
;)

Låter lovande, får se vad vi hittar på framover, PPK är ju prio 1 om/när det väl dyker upp... Om vi hinner med nagot (vad I helvete at det med iPhone Och autokorrigeringen) Mellan blojbytena s.a.s :)
Hehe!

Det borde komma ett PPK snart då det kommit till 320i/d, 330d samt 335i nu.
Om nu inte BMW är rädda att 328i med PPK blir för snabb (jämfört med 335i).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.