|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vilken bil hade ni valt. Jag hade tänkt chippa båda bilarna (blir ungefär samma effekt på 180hk) 116d 5d -Auto -M-sport -Advantage +Pdc bak&fram Golf7 150hk 2.0tdi blum -dsg -pluspaketet -Discover Media (Navigation) -Sportstolar Argoaktv -Climatronic Slutpris för båda blir ~280kk Något måste utrustning jag har glömt på BMWn Vilken hade ni valt(varför inte välja BMWn) :) | |
| Galet mycket pengar för en liten bil. Men jag hade nog valt Golfen. Mer utrymme, snyggare, mer utrusning, snyggare, nysläpt kaross, snyggare ;-) | |
|
Är det någon körglädje i golfen? Inte prokört någon än, då bilen är till tanten.. |
|
| Golfen är aptråkig, 1-serien är riktigt kul att ratta dock har jag aldrig provat en 116d. | |
| Slippy: Provkör de båda bilarna och bilda dig en egen uppfattning. Vi har ju alla olika tycke och smak. Sen tycker jag att du borde låta frugan få prova bilarna och säga sitt om det är hon som ska ha den. | |
|
Jag vill att hon skall ta BMW, hon vill ha Golfen för att hon gillade att man "ser ut bra".... Hon kanske skall provköra BMWn också, så hon förstår skillnaden :) |
|
| Framhjulsdrift eller bakhjulsdrift?? Givet val...BMW såklart. | |
|
Golfen är i alla avseenden en modernare och betydligt bättre bil än BMW:s 1:serie VAG:s dieslar är stryktåliga, går snålt och mjukare än BMW:s dito. Att Golfen har utrymme även för fullvuxna är även det en stor fördel och att den har en vettig karossform som gör att man slipper den instängdhet och klaustrofobiska känsla, som 1:an ger är ytterligare plus. VAG:s bensinare skulle jag däremot akta mig för, på samma sätt som jag inte skulle köpa en BMW med 2-litersdieseln. Finns för många tecken på att dessa motorer helt enkelt inte håller. Så, lyssna du på din fru. |
|
|
Kan bara gå i godo för F20 116dA M-sport. Hade om möjligt väntat till LCI (tror jag har läst att det är på gång) om den inte behövs nu nu nu. 4300 mil sedan november, tjänstebil, avslutade en 700 mils bilsemester igår en månad i södra Europa och Balkan. Min är fullspecad förutom navi, taklucka och adaptive drive pkt. Riktigt trevlig bil! Saknar effekt ibland vid omkörningar etc men om du ska chippa så är den säkert perfekt till er båda. Beror på er körstil skulle jag säga. Automaten är fantastisk, du har tillräcklig kraft i stan och landsväg men ibland som sagt på motorvägar eller så kan man sakna lite mer tryck i maskinen. Mkt pengar men samtidigt mkt bil. BMW är BMW och VW är VW, kan jag tycka iaf. Lycka till! |
|
| Att BMW är BMW och VW är VW, eller Volvo är Volvo osv är självklart, men det säger ju ingenting om vilken bil av dessa som är det bästa valet. | |
| Golfen alla dagar i veckan! | |
Verdi |
Men du har ju två fina bilar. V60 och 325d. Hur många behöver ni? |
| 325:an är gammal och skall bort behöver inte två "stora" kombi bilar, även fast jag älskar motorn i 325:an. Då tänkte jag en billig leasing och kanske en "hobbybil" istället typ 997s. Har tills slutet av augusti på mig då leasingen går ut. | |
Verdi |
Slippy, Gammal? Ok. Men hellre en 3 år gammal 325d än en sprillans ny Golf... ;) Alla dagar i veckan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.