|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 528iA touring -97, där kompressorn till luftnivåregleringen lagt av helt. Så jag skaffade en "ny" på skroten. Den går, men ingen luft kommer ut ur den, varpå jag började kolla lite på den då jag läst i tidigare trådar om andra som haft liknande problem. I de flesta av trådarna stod det att det troligaste problemet då var lufttorken (den stora svarta cylinderformade tingesten som sitter ihopskruvad med och bredvid själva kompressorn). Så jag provade att skruva loss slangen som går ut från lufttorken, och där kom luft. Så mellan luftutgången på lufttorken och vidare ut till luftbälgarna och lufttankarna sitter det en liten "sak" som i min värld ska fördela luften rätt mellan sidorna vä och hö? Det ser ut att vara nåt elektriskt eftersom det går in sladdar i den. Nån som vet vad denna "sak" kallas och vad som kan vara fel med den? Går den att få tag i, enbart den nånstans? Nån som vet vad Returbilen tar för hela klumpen? Gav 2000:- på skroten där jag köpte min reservare, tyckte det kändes dyrt för en beg? Någon som kan ge mig tips eller råd på hur jag ska bära mig åt? Freude am fahren! /// Lena Lavin 318is 1990 528iA touring 1997 | |
| Reklamera den! | |
|
Jo det hade jag gärna gjort, men de har tyvärr semesterstängt nu, länge till... Tänkte försöka få ordning på den ändå. Trist att ha den omkörbar och uppallad... Nåt annat råd? Freude am fahren! /// Lena Lavin 318is 1990 528iA touring 1997 |
|
|
Hm, inte omkörbar utan okörbar... Ipadens osmidiga rättstavning... Freude am fahren! /// Lena Lavin 318is 1990 528iA touring 1997 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.