|
|
|
|---|---|
|
Tjennare! Jag blev nyligen ägare av en 328i -99 och vid det här köpet så fick jag med en del rost i underkanten av samtliga dörrar så min fundering är nu hur jag nu skall gå till väga för att få det till att se så snyggt ut som möjligt. Minna alternativ som jag funderar på är: 1. att bara börja med att knaka rost och sedan lacka över det. 2. att göra alt1 och sedan skaffa side stripes längs med sidan. 3. skaffa helt nya dörrar Hur skulle du gjort för att lösa ett sådant problem? Jag har ingen monster stor budget så det jag är inne på är sådana stripes som klistras på har dock haft svårigheter att hitta någon bra sida som säljer det. Tacksam om du delar med dig av dina tankar jag är kanske het ute och cyklar? | |
|
Hur illa är det? Är det bara ytrost? I så fall skulle jag maskera av och använda en sandbläster för att få plåtrent snabbt o enkelt, sedan själv lägga grundfärg, färg och klarlack. Sen kan du sätta stripes som döljer amatörlacken. :) Bara stripes på kommer nog se ut som skit efter ett tag eftersom rosten skulle fortsätta obehindrat. |
|
|
Det är så pass illa så att det har blivit en ända lång bubblig rost blomma så det är fortfarande relativt ytligt. Där det är som värst så kan det sträcka sig ca 2cm från dörrens under kant på vänster sidan. Vänster sidan är den som är värst och förklaringen till det är nog att det har stängt mycket saltigtvatten av mötande trafik under vinter halvåret. Någon sandblästrare har jag inte precis tillgång till. Finns det andra alternativ? Jag fundera även på hur dörren kan se ut invändigt om det kommer vara nödvändigt att öppna upp den och se om det kan ha trängt in även där? Jahh, att bara sätta på strips utan att få stop på rosten vore håll i huvudet ;) Har hitta ett par strips som kan vara ett alternativ? Även dessa kommer behövas lacka tror att vitt kan se rätt bra ut med tanke på att bilen är Mblå? Länk: Länk nu blev det många frågor ingen menmen hoppas det går bra ;) |
|
|
Det är lätt att ta bort klädseln på dörren, men lite tråkigt att ta bort fuktspärren mot dörrens insida. Den sitter med butylband (klet) som kletar nåt för j... Det är iofs en bra ide, för då ser du samtidigt till att lägga dit ny så är du säker på att dörrarna inte läcker vatten! Butylband finns på mekonomen. Är det "bara" 2cm går det att köra med punktbläster. kostar ca 200kr, och så behövs tryckluft. Det är enda sättet att tränga ner i porerna så att rosten inte kommer tillbaka. Men är det väldigt illa med rosten kan det gå hål i plåten, vilket är lika bra eftersom det i så fall inte fanns någon ändå. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.