|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ny på detta forum men frekvent besökare sedan flera år. Skriver i den del av forumet då växellådan på min bil är densamma som på E39 540 aut. Har sedan ett par år en Alpina B10 årsmodell 98 som gått drygt 12000 mil. I förrgår körde jag tvärs över Sverige och efter knappt fyra timmars sträckkörning med aktivt tempo började drivlinan ge ifrån sig ett metalliskt ljud och bilen vibrera lätt över 2000rpm och på femmans växel i farter runt 80-100. Och vid påfrestning vid längre backar. Körde de sista 7 milen i lugnare tempo för att vara snäll mot bilen. Väl framme känner jag att att det "tuggar" när motorn får motstånd, t.ex vid backning med foten på bromsen. Det går att växla utan problem och motorn låter som den ska. Märkte även i morse (bilen har stått sen i fredags) att det har läkt lite från växellådan. Är det någon som kan tänkas veta vad som är galet? Tack på förhand. | |
|
Kass knutkors? Defekt stödlager? Oljeläckaget behöver inte ha ett samband. Man kan ju iofs tänka sig att om kardanen börjar slå hej vilt så kan det pressa ut olja. |
|
| Tack. Jag ska försöka få tag på någon i norra bohus län som kan hissa upp bilen och titta på den öt mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.