|
|
|
|---|---|
|
Jag har komplett topp (isärplockad) och block liggande. Blocket behöver ny oljepump, i övrigt så behövs nya kedjor till motorn, det är inga som helst vattenrör, givare, spridare och liknande på motorn. Invärtes i motorn saknas det jag precis listat (kedjor, oljepump) och blockpackning som självklart behövs bytas. Är det ngn idé att lägga ut annons på såna grejer eller är det lika bra att slänga det? Motorn har gått ca 24.ooo mil. Om det nu skulle va värt att annonsera ut, vad tror ni den kan vara värd i och med att den inte är helt komplett? | |
|
Är det en M54B30 så kan du få bra med cash för veven. Är det inte det så hade jag skickat ner hela motorn i skrotbingen :) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Se där :) Står det en instansning nånstans eller går det att se i ETK via chassinr exakt vilken motor det är? |
|
|
Börja med att kolla ifall cylinder/kolv är 84mm i diameter! 84mm har både B25 och B30 men endast B30 har 89,6mm i slag! Sen så borde de gå att mäta fram ifall de är 89.6mm i slag på veven eller inte. Eller åtminstone avgöra ifall de är mer åt 89,6 än 75mm :) |
|
|
Enklast är väl att genom bilens modellbeteckning ta reda på det. Ex. 330, 325, 320. Annars står det instansat på en avfräst yta nära tråget på insugssidan har jag för mig. Till ex 306S1. ///BMW - Was sonst! |
|
|
kan ju va så att man köpt motorn utan att veta vad de kommit ifrån.. Snabb google gav att 306S3 är tydligen M54B30, 306S1 en S50B30 |
|
| Jag kan ta motorn om du kör den till uddevalla ;) | |
|
Det är en 330 motor från 2001, ska se om jag hittar ngn beteckning på blocket. Niklas: Det kan jag göra om du ger mig pengar i utbyte för motorn :) |
|
|
Är det en 330-motor så är det en M54B30. Sälj veven på PPF-forumet.. Jag sålde min M52B28 vev för 3500:- för några år sedan. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Oj jävlar får man så mkt för den? Idiotfråga, vad är PPF forumet för något? |
|
|
Pure performance factorys forum: Länk Huvudsidan: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.