AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.415

Mechanum:i Malmö

NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Hej
Tänkte bara höra mig för om det är nån som servar sin BMW på Mechanum i Malmö
och hur nöjd man är med det,skulle gärna vilja ha ett alternativ till Förenade BIL
som jag inte är helt nöjd med.
Har både servat och reparerat på mechanum. Jämfört med Förenade Bil är mina erfarenheter följande:

- Mycket bättre bemötande av personal - gäller både kundmottagare och verkstad.
- Kortare väntetider och bokningstider.
- Lägre priser - i mitt fall 1500kr pga kampanjer de kör regelbundet.
- Fri lånebil. Förenade Bil har de lagt "in middle of no-where" där man tvingas hyra en svindyr lånebil för att kunna ta sig till jobbet. Dåligt!!

Så för min del är det än så länge bara positivt med mechanum. Och nej, jag varken jobbar eller har någon anknytning dit. Jag är bara glad att Söderström-imperiet får lite välbehövlig konkurrens...
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Mina erfarenheter från i veckan:
Snygg anläggning, bra bemötande och såpass bra information att det inte är några oklarheter (i teorin).
Mindre bra är att prisuppgiften några veckor tidigare inte stämde med verkligheten (+40%!) + att rabattchecken redan var inlagd i priserna.

Lite slarv mer jobbet blev det också.
Ljusinställning var ibockad men när jag besiktigade dagen efter så stod båda för högt + att höger insats satt helt löst pga knäckta fästen. Min gissning är att det inte ägnades mycket tid åt den punkten.
Sedan försöker de slå i mig att det går åt 1 liter spolarvätska för att testa den funktionen. Inga stora pengar men en ren principsak.

De påstår att de har 96% nöjda kunder och det stämmer säkert då majoriteten förmodligen är tjänstebilskunder och resten av de nöjda är förmodligen inga tekniker som är jobbiga nog att ifrågasätta vad som gjort eller hoppats över.

Tråkigt för dem att råka på en sån jobbig jävel som mig som bara vill att de ska göra det som utlovats.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
När det gäller pris på service/reparation så skulle jag tro att Mechanum och FörenadeBil har lägsta-pris-garanti, dvs de matchar varandras lägstapriser. Så är det i Göteborg i alla fall.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
De är medvetna om varandras prissättning; har begärt offert på lite olika jobb och de ligger ganska nära i pris (efter att jag räknat av 10% på FB genom klubbrabatten).

Skillnaden är enligt min mening bemötandet och att du får för 99 kr en hyrbil på Mechanum.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har inte erfarenhet av att lämna BMW där däremot så har jag haft Golfen där ett antal gånger och de slår Volkswagen Malmö/Lund med ljusår. Fast det kanske inte säger så mycket...

Alltid fått ett bra bemötande och upplever prissättningen som något humanare än Volkswagen, har dock inte jämfört saker i detalj. Går också oftast att få tid hyffsat snabbt och de har prisvärda "lånebilar".

___
//Ulf
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
En refelktion: Mechanum har ju en massa "kringpersonal". Jag tänker på killen som möter dig på parkering och undrar vad du har för ärende, tjejen i receptionen som visar dig tillrätta trots att det finns tydliga "Märkesskyltar" rakt framför dig. Självklart får vi kunder betala dessa personers lön också. I längden tror jag att Mechanum måste höja sina priser för att täcka dessa personers lön.

Enligt personal på BiliaGroup i Gbg har Mechanum Gbg "minskat sin kostym".
Sagt av en ej opartisk person, men ändå...

Vad tror ni?

Hur ser konkurrenssituationen ut i Malmö?

Det man får betala extra för på FB stavas modernt glaskomplex med stavparkett. Det finns ju också ett antal kundmottagare på FB. Däremot så finns det bara en eller två på mechanum så jag upplever faktiskt att de har färre personal än FB.

Egentligen tycker jag Bilia har ett smart upplägg där man tar kontakt direkt med mekanikern.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.