|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte byta hydraulenhet på min 540 e39 -97.04. I Real OEM får jag upp att jag ska ha nr 34511090911, fast i min bil sitter 34511090910. Går det att veta vilken jag ska ha, eller om det kan fungera med båda? Felkod: "sporadisk strålning höger fram". ABS har aldrig fungerat ordentligt så länge jag haft bilen, fast den funkade i säg 30 sec efter att man startat den för ca 1 år sedan, men nu är den helt död. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sporadisk strålning beror på lässvårigheter pga skitig sensor fett blandat med metallpartiklar. .Eller andra problem. Skadat triggerpunkter eller skitiga..alt piratsensor tveksam till modulfel.artikelnummer ändras hela tiden. Reserdelprg brukar lista de gamla numren också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Problem med givare + triggerpunkter är eliminerat. Kabel är uppmätt, så känns inte som de kan vara så mycket annat? De bör då vara okej att testa med annan hydraulenhet även om en siffra inte stämmer med datorns reservdelslista? Det är ju trots allt samma nummer jag tänkte köpa som jag har i bilen. iaf artikelnumret, de andra tror jag är nån form av serienr för jag får inte fram nått när jag googlar på dem, å de skiljer sig från den jag funderar på att köpa |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Skaffa dig ett BMW INPA där du kan köra alla givare live medans bilen rullar. då ser du direkt om det är olika signalnivåer, sporadisk/störningar/hackande signaler eller signalfel från respektive sensor. De 5-6 st E39 jag fått magnentfältsstörningar felkod 67 på har varit fel enligt ovan. Vore det fel på hydralenheten skulle du få felkod på denna istället är nog min uppfattning. Och pekar det på höger fram är det nog där du ska börja diagnosprogrammen har inte nån egen fanatsi oftast och visar totalt fel.:) Länk Länk Om du klickar på artikelnumret (exempel enbart Länk ) när du matat in dit chassienummer så kan de ibland se vilka äldre nummer som förekommit även BMWS eget ETK kan man få historiska artiklenumer listade. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jo man borde nästan skaffa sig det! Har en fråga vid sidan av ang. "piratsensorerna"; är de bara på de nya modellerna runt -98 och framåt som de inte fungerar, eller gäller de alla att de kanske är 5% som är kass? Jag menar de känns ju helt otroligt att de säljs sådana om de inte fungerar nya ens? okej vet du om hydraulenheten har en egen felkod? Verkstan som läste koderna trodde att de var den som var problemet till 90% |
|
Nja har tyvärr haft flera E39or där ägarna envisats mef att handla billiga piratsenorer på Ebay och haft samma gelkoder trots byte som innan och det har gällt både abs, vev,kamaxelsensorer. Vill man ha problem köper man piratsensorer. Så enkelt är det oftast. Det är olika sensorer före och efter 99 och dessa har olika signalnivåer får man fel blir de också fel i systemet. Indikerar det höger fram bör man börja där. För övrigt så är problemet med piratsensorer globalt ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.