|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
BMW-Izze: Kan du svetsa extractorgrenrör? //Subidius |
|
|
Sug trim till just 328/528 är relativt billigt dom försa 20-40 hk. fick tag på ett 325 insug till farsans 328 för 500kr. å då har man iallafall kommit över 200 sträcket. extraktorgrenrör går att hitta för runt 1500kr svarva om orginal kammarna ca 2000kr st det som är dyras är en om mappning . men sen skulle bilen gå bra. och den går igenom besiktningen utan att man måste skruva bort turbo eller bylikt i det trånga utrymmet. har turbo själv i min 520 å tycker ändå att 328:an är roligare å köra fasten jag har mer hk i min bil. det ändå som jag saknar är en fin pyyscchhhh när man växlar ;-) |
|
| Ingen som har ett ext.rör över? | |
|
M3:ans extraktor är inget att ha... fel konstruerat på femmans rör... köhler säljer bra extraktor fast man får pröjsa bra för dom... |
|
|
Vad menar du att det är felkontruerat? Jag som precis fått tag i mig en uppsättning grenrör till M3 som jag tänkte sätta på min 328. Följdfråga, pga oväntade utgifter så har jag inte råd för tillfället att köpa resten av M3ans avgassystem. Har hört att bara grenröret inte passar mot 328ans system, men det tänkte jag ordna lite snabbt med svetsen... Dock undrar jag hur mycket det skiljer från att ha hela M3ans system, mot bara M3ans grenrör och sen resten original. Tycker ju att den mesta hk-vinsten ändå borde sitta i extraktorgrenröret. Är ju liksom inte så ofta sugbilar blir snabbare av att man slänger på ett stort 3"system typ... |
|
| man kan ju inte ta vilket extraktor som helst o slänga på bilen, måste vara anpassad efter ventilstorlek, öppningsvinklar på kam etc..... | |
|
Någon som bytat kammar på sin M50B25 och fått bra resultat? Tänkte byta mina till 270 graders och unichip på det, lyckad operation? |
|
|
Vad händer om man bara sätter på m3 system från katten och bakåt på en 328? Blir det fel då? eller måste man ha grenrör från m3:an med? Passar M3:ans system i touring modelen? Hjälper det nåt med att byta spridarna från en M3:a? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jeg har Jet Hot grenrør på min M50b25 og det virker bra i området 4700-7000 o/min, men de er desverre dyre ogikke helt optimalt konstruert. Bilder:Länk |
|
|
avgas från m3 passar inte mot orginal grenrör. fast det går ju att bygga om lite min bil: Länk |
|
|
ska köpa 328:a i veckan,,,, så jag vill veta hur det gått med era trimningar :-) någon som bänkat... ??? Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
|
Kanske ett tips för någon som är sugen? Länk |
|
|
mixim: Rören från cylindrarna ser inte exakt lika långa ut på det grenröret du länkar till? men det kan ju vara en synvilla också. //Jesper BMW - Better Make Way |
|
|
Köpte ett på Ebay i rostfritt från usa som jag hade hemma på 2 veckor för 1380 kr ink frakt + 291 kr i tull/postens avgift. Totalt 1 671 kr. Drygt att montera, har fått på grenrören men har några pinnbultar kvar att få in i toppen igen. Ska återkomma när jag vet vad det gör för skillnad. Gå in på länk nedan... Länk Köpte även ett chip till en polare för 384 kr med frakt. Är ju bara att slänga om det är kass. :) Se länk nedan. Länk |
|
|
Köpte ett på Ebay i rostfritt från usa som jag hade hemma på 2 veckor för 1380 kr ink frakt + 291 kr i tull/postens avgift. Totalt 1 671 kr. Drygt att montera, har fått på grenrören men har några pinnbultar kvar att få in i toppen igen. Ska återkomma när jag vet vad det gör för skillnad. Gå in på länk nedan... Länk Köpte även ett chip till en polare för 384 kr med frakt. Är ju bara att slänga om det är kass. :) Se länk nedan. Länk |
|
|
"Engine type: 3.0L, 3.2L V6- 6 Cylinder" Inte en siffra rätt :-) |
|
|
lyfter en gammal tråd! Ser båda m3-modellers grenrör likadana ut, alltså 3,2 l och 3,0 l? Eller skiljer de sig något från varandra? |
|
|
Det verkar ju vara samma oavsett årsmodell, sålänge det är en S50... på RealOEM... Men någon annan får bekräfta, för jag har ingen praktisk erfarenhet av dessa =) |
|
|
ser det likadant ut från en Alpina B3? är de samma s50 rör? BMW ownz |
|
|
lånar tråden lite! när man tillverkar extraktorgrenrör till sugmotor håller det då att använda sig av vanliga rör som vanligen används till avgassystem?rostfritt eller vanligt svartstål. tjocklek 1,5mm. t.ex simons rör som säljs på mekonomen, ad bilderar osv. tänkte mest på sprickor, expansion vid värme osv. motorn det ska sitta på är m60 åttan. nån som vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.