|
|
|
|---|---|
|
Jag har kollat runt på forumet och tor att jag har ringat in problemet med min ena xenonlykta. Jag måste dra en ny jordsladd till den, men exakt hu gör jag? Skulle vara mycket tacksam om någon kan förklara i detalj hur jag ska gå till väga. /M | |
| Bilen har originalxenon och det sitter nya Philips-lampor i båda lyktorna. Ingen som vet hur jag kopplar in en ny jordsladd? Kan jag skarva på en ny jordsladd på den befintliga som går till ballasten eller husmödrar man? | |
| Husmödrar man?? Hur gör man ska det vara....är inte så van vid att skriva på surfplatta! | |
|
Jag tror inte riktigt jag eller någon annan här förstår ditt problem, är det fel på jordkabeln mellan ballasten och en jordpunkt i bilen? Eller är det något i högspänningsdelen mellan lampa och ballast som är fel? // Magnus |
|
|
Det jag menar är följande: Jag har genom att läsa trådar på detta samt andra forum kommit fram till att det förmodligen är ett jordfel som gör att mitt vänstra xenonljus inte startar när jag startar bilen. Jag måste vrida av och på ljuset med ljusvredet för att det ska hoppa igång. Oftast är jag tvungen att vänta en halvminut eller så efter att jag har startat bilen. Vart jag än läser så står det att om man har det problemet så ska man testa att dra en ny jordsladd till xenonljuset. Om det är till själva tändenheten eller vart den där jordsladden ska dras, det vet jag inte. Och om jag kan skarva på en befintlig jordsladd eller inte. / M |
|
| Har du provat att byta plats på ballasterna? | |
| Det låter mer som en trasig tändenhet än dålig jordning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.