|
|
|
|---|---|
|
Jag läser annonser och söker på nätet men frå ingen rätsida på det eftersom det står olika precis överallt, kan nån ge mig raka svar som stämmer rakt av bara. Vad ingår i ett M-paket?? Är t.ex. svart innertak och sportstolar standard om bilen är utrustad med m-paket? Är det mocca eller alcantra som finns att välja å utöver skinn och jag anatr vanligt tyg??? Finns det ett utvändigt och ett invändigt M-paket som kunde fås separata oberoende av varandra?? Finns det ett litet och ett stort m-paket? Heter det blackline eller shadowline? Har en bil alltid blackline/shadowline om den är utrustad med m-paket? | |
|
Kan försöka svara på dina frågor ett m-paket har annan front, annan bakdiffusor, liten läpp bak på bakluckan. svart innertak, sportstolar, m-knopp på växelspak, m-ratt, m-instegslister, m-chassi, shadowline, M-fotstöd, Det finns bara ett M-tech II paket original Dock finns alla delar separat att köpa, därför man ser folk byta kjolpaket på sina vanliga bilar och sen skriver dom i annonsen "m-paket" |
|
| M-pkt II kom 2001 i samband med motoruppdateringarna (325/330 etc). Fast det fanns även ett M-aerodynamikpaket redan på 99/00 modellerna som hade lite annan front samt diffuser där bak. | |
|
M-Sport II chassi ska främst vara andra stötdämpare än sport och standardchassi, annorlunda länkarmar fram, 23/18mm krängningshämmare (innan hade sportpaketet 24/19mm) och fjädrarna ska tydligen vara motsvarande sportfjädrarna. |
|
|
Läs någon gammal tråd i ämnet Länk M-Sportpaket II kom 3/01 till Limo och Touring. M-Sportpaket II innehöll år 2004 följande: "i från Wendtans inlägg i tråden" "M SPORTPAKET (endast med komfortpaket): Tillgängliga lackeringar: Imolaröd, Orientblå, Titansilver, Mystikblå, Silvergrå, Oxfordgrön, Safirsvart, Svart, Alpinvit. Klädsel: Laser/Alcantara Svart/Antracit. Sportchassi, Sportstolar, M läderratt (Lädersportratt vid SMG-växellåda), Interiörlister Alu Black Cube, Innertak i antracit, kortare växelspak (vid manuell växellåda), Instegslister med M-emblem, M fotstöd (förarsidan), M aerodynamikpaket inkl bakluckespoiler, Shadowline högglans, Strålkastarinfattning i antracit, M lättmetallfälgar Dubbeleker 68, 17 tum." Mvh Stephan |
|
| Min 320i M-sport 2003 har Kolfiber liknande interiörlister är detta ett tillval eller varför har min M-sport det? | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Jag är lika intresserad att veta som Niklas ovan. Jag har en 02' Touring som har vad som specas som M-Tech II och den har allt som beskrivits men också just dessa Kolfiber-liknande paneler. Ingick det? /Sb. |
|
Om det finns ett M-pkt II måste det ju finnas ett M-pkt I också,satt det på tidigare årsmodeller? Jag tittar på årsmodell -00 och uppåt och många av dom är ju M-utrustade står det men det är alltså M-aerodynamik pkt? Vad innebär det i utrustningsväg Kristoffer_L? |
|
|
Niklas och SB: Ni har det som står i mitt inlägg "Interiörlister Alu Black Cube" de ingår i M-Sportpaket II. Kika i era utrustningslistor så står de med. Exempel på en med S338 M Sportpaket II: Daten für die Fahrgestellnummer: WBAEV51060PD80679 Modellbezeichnung 330I Ausführung Europa Typschlüssel EV51 E-Code E46 (4FL) Karosserie Limousine Lenkung links Türen 4 Motor M54 - 3,00l (170kW) Antrieb Heckantrieb Getriebe manuell Außenfarbe TITANSILBER METALLIC (354) Innenraum STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Produktionsdatum 18.03.2002 Werk Regensburg Code Serienausstattung Standard Equipment S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear S473A Armlehne vorne Armrest front S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S550A Bordcomputer On-board computer S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment S851A Sprachversion deutsch Language version German S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel S302A Alarmanlage Alarm system S338A M Sportpaket II M Sports package II S358A Klimakomfort-Frontscheibe Climate comfort windscreen S441A Raucherpaket Smoker package S465A Durchladesystem Through-loading system S481A Sportsitz Sports seat S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S495A Dreipunktgurt u. Kopfstütze hinten Mitte 3-point belt and headrest, center rear S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S521A Regensensor Rain sensor S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S606A Navigationssystem Business Navigation system Business S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs S674A HiFi System Harman Kardon Hi-Fi System Harman Kardon S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S716A Aerodynamikpaket Aerodynamics package S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S772A Interieurleisten Alu Black Cube Interior moldings Alu Black Cube S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights S789A BMW LM Rad Individual BMW LA wheel, Individual S818A Batteriehauptschalter Battery master switch S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S896A Tagfahrlichtschaltung Daytime driving light switch S925A Versandschutzpaket Transport protection package VinceV8: Som sagt till E46 Limo/Touring kom S338 M-Sportpaket II i mars 2001, innan dess fanns P337 M-Sportpaket till Limousine, det innehöll i princip samma saker som II:an. Listan till en med M-Sportpaket kan se ut så här: Daten für die Fahrgestellnummer: WBAAM11000JM52616 Modellbezeichnung 320I Ausführung Europa Typschlüssel AM11 E-Code E46 (4) Karosserie Limousine Lenkung links Türen 4 Motor M52/TU - 2,00l (110kW) Antrieb Heckantrieb Getriebe manuell Außenfarbe TITANSILBER METALLIC (354) Innenraum STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT) Produktionsdatum 26.05.2000 Werk Regensburg Code Serienausstattung Standard Equipment S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S550A Bordcomputer On-board computer S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment Code Sonderausstattung Optional Equipment S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings S256A Sport-/MFL-Lenkrad/Geschw.Regelung Sport/MF steering wheel/cruise control S302A Alarmanlage Alarm system S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering P337A M Sportpaket M Sports package S441A Raucherpaket Smoker package S465A Durchladesystem Through-loading system S473A Armlehne vorne Armrest front S481A Sportsitz Sports seat S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S521A Regensensor Rain sensor S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S662A Radio BMW Business CD Radio BMW Business CD S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S772A Interieurleisten Alu Black Cube Interior moldings Alu Black Cube S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights S788A BMW LM Rad Individual BMW LA wheel, Individual S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S896A Tagfahrlichtschaltung Daytime driving light switch Som synes högglans shadowline, alu black cube interiörlister, sportstolar, antracit innertak etc etc. Precis som S338. Mvh Stephan |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Oj! Tack Stephan. :-) /Sb. |
| Hur avgör jag lättast om det sitter M-chassie på bilen??? | |
| Jag har hittat en coupe med m-paket men det är kromlister runt sidorutorna samt i grillen,jag trodde alla m-sport utrustade bilar var shadowline?? | |
|
big deal!? De är bara göra dom svarta med folie eller plasti dip, är den rätt i övrigt så är de inget man ska hänga upp sig för.. Slå upp den bil här Länk med hjälp av 7 sista i chassi-nr så ser du vad för utrusning den har! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.