AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.644

Försäkringsbolagen blåser dig.

Har aldrig brytt mig tidigare, men så slog det mig en dag att jämföra. Varför inte? Så:
Gick från BMW orginalförsäkringar till Trygg Hansa.
BMW Orginalförsäkringar= 17.000:-
Trygg Hansa= 6.500:-
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Testa Gjensidige. De ville ha 60.000 kr av mig i helårspremie...!

Har säkert haft 5-6 nyare BMW men aldrig hos BMW Orginalförsäkringar för att de är så otroligt dyra. Det handlar inte om någon hundring utan flera tusen.

Trygg Hansa och Folksam är de jag använder. Nu på slutet enbart Trygg Hansa för att Folksam höjer priserna.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Du kan inte på fullt allvar mena, att du i X antal år betalat 15-16-17 tusen kronor per år i försäkringspremie utan att reflektera över möjligheten att jämföra olika bolag?

För övrigt tycker jag du har fel när du påstår att försäkringsbolagen blåser dig, eller mig eller andra. Jag har aldrig haft några som helst problem när jag råkat ut för skador vare sig det varit på hemförsäkringen, bilförsäkringen eller olycksfallsförsäkringen.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jämförde när jag tecknade min 325:a. Valde BMW originalförsäkringar, trots att de inte var på öret billigast men med bäst villkor (som jag bedömde det). Har dessvärre behövt nyttja försäkringen rejält, men kan inte annat än ge BMW Originalförsäkringar alla guldstjärnor som bara finns, de har verkligen överträffat förväntningarna jag hade.

Priset beror på flera faktorer, hur attraktiv du är som kund samt vad som ingår då det väl sker en skada.
242: jag kan hålla med om att bolagen inte driver välgörenhet men systemet med försäkringar bygger på ett kollektiv där de allra flesta betalar in premier som går till att betala för de som inte bara betalar in utan även råkar ut för olyckor.

Att vissa bolag därför är dyrare än andra beror på just det bolagets statistik för ditt fordon. Bor du i ett utsatt område med en bil som är oftare inblandad i skadegörelse eller olyckor blir premien därefter.

Bra att du äntligen insett att det sällan lönar sig att vara trogen sitt bolag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.