|
|
|
|---|---|
|
hejsan jag köpte nyligen en m-front till e39:an och när jag testmonterade den så passade den bra, detta var dock utan krockbalken... när den sedan var lackerad och klar så visade det sig att den inte alls passade så bra som jag trodde, med krockbalken monterad så är den ca 1cm kort på varje sida för att ligga rätt och följa linjen vid hjulet. Min fråga är om det finns olika versioner på krockbalkarna eller om det är så att jag fått en kass gjutning? någon idé på vad man kan göra för justera den rätt? Balken sitter kloss intill i framkant på fronten och så ser inte hur jag skulle kunna få den längre bak... | |
| Svårt att säga.. Jag tycker du borde kontakta återförsäljaren för att se om dom har haft detta problem förut. | |
|
Köpt på ebay och dom tar helt avstånd från allt som har med nöjda kunder att göra... Jag har fortfarande inte varit med om att min pappa inte kunnat fixa någonting som jag inte får rätt på och har lyckades lösa detta också så nu är passformen 100%. Det kändes rätt skönt så man inte slängde pengarna rätt ut i skön! Dimljusen som var av kontakten hb4 (mot mina h7) löste jag genom att plocka kontakten från e46:a (nästa alla, om inte alla e46:or har hb4-lampor i dimljusen) på skroten och skarva på så nu fungerar dom också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.